ULTIMA ORĂ Mari companii din România de pe piața tutunului, amendate pe motiv de înțelegeri anticoncurențiale. REACȚIA Philip Morris

Consiliul Concurenței a sancționat companiile Philip Morris Trading SRL, Interbrands Orbico SRL și Mediaposte Hit Mail SA cu amenzi în valoare totală de 135,2 milioane lei (26,6 milioane euro), pe motiv de participare la înțelegeri anticoncurențiale pe piața produselor din tutun încălzit. Philip Morris Trading contestă amenda și precizează că activitățile comerciale ale companiei respectă legislația în vigoare și sunt concepute cu scopul de a aduce beneficii consumatorilor adulți din România - VEZI MAI JOS REACȚIA INTEGRALĂ A COMPANIEI
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
ULTIMA ORĂ Mari companii din România de pe piața tutunului, amendate pe motiv de înțelegeri anticoncurențiale. REACȚIA Philip Morris

Amenzile au fost aplicate astfel:

• Philip Morris Trading SRL: 78.688.820 lei

• Interbrands Orbico SRL: 52.118.418 lei

• Mediaposte Hit Mail SA: 4.451.897 lei.

În urma unei investigații, autoritatea de concurență spune că a constatat că între Philip Morris Trading SRL și fiecare dintre distribuitorii Interbrands Orbico SRL și Mediaposte Hit Mail SA existau înțelegeri ce vizau fixarea prețurilor de revânzare pentru produsele din tutun încălzit IQOS ale Philip Morris.

5 greșeli juridice frecvente pe care le fac antreprenorii la început de drum (și cum le eviți) CITEȘTE ȘI 5 greșeli juridice frecvente pe care le fac antreprenorii la început de drum (și cum le eviți)

Practic, stabileau prețurile la care produsele IQOS urmau a fi revândute clienților, precum și discounturile aplicate în cadrul promoțiilor derulate de către Interbrands Orbico SRL în insulele (standurile) IQOS și de către Mediaposte Hit Mail SA pe site-ul iqos.ro. De asemenea, campaniile promoționale ale distribuitorilor puteau fi derulate doar cu aprobarea furnizorului, atât în insulele IQOS, cât și pe site-ul iqos.ro, arată Consiliul.

„Fiecare companie trebuie să își stabilească independent politica comercială, nu prin înțelegeri cu partenerii. Prin fixarea prețurilor de revânzare și stabilirea nivelului discounturilor s-a restricționat libertatea partenerilor comerciali de a-și stabili singuri prețul, ceea ce, în final, afectează consumatorii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Interbrands Orbico SRL a recunoscut încălcarea Legii concurenței și, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii.

Românii abandonează magazinele fizice și cumpără tot mai mult online. \ CITEȘTE ȘI Românii abandonează magazinele fizice și cumpără tot mai mult online. "Vorbim deja despre o piață de masă, nu de un fenomen de nișă."

Autoritatea amintește că legea concurenței interzice orice înțelegeri între companii și practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurența pe piața românească, în special cele care stabilesc, direct sau indirect, prețuri de cumpărare ori de vânzare sau orice alte condiții de tranzacționare.

Deciziile Consiliului Concurenței sunt executorii, iar amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de sancționare a autorității de concurență și execută amenzile.

Reacția Philip Morris Trading

"Ne exprimăm dezacordul ferm față de concluziile Consiliului Concurenței și de interpretarea dată cadrului legal aplicabil. În prezent, analizăm toate căile disponibile pentru a contesta această decizie.

Respectăm dreptul partenerilor noștri de a lua măsurile pe care le consideră necesare pentru a soluționa această situație și a se concentra pe activitatea lor.

Noi, Philip Morris Trading, ne susținem cu fermitate poziția că, în perioada investigată, am oferit fumătorilor adulți din România cele mai bune programe comerciale, promoții cu discount-uri și cea mai bună experiență. Astfel, activitățile comerciale ale companiei respectă legislația în vigoare și sunt concepute cu scopul de a aduce beneficii consumatorilor adulți din România.

IQOS este liderul unei categorii în plină dezvoltare, pe care Philip Morris International a construit-o de la zero. Această realizare este rezultatul multor ani de muncă și al unor investiții considerabile făcute cu scopul de a ne asigura că produsele noastre ajung exclusiv la fumătorii adulți și le oferă opțiuni mai bune decât continuarea consumului de produse convenționale, care ard tutunul."

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0923 +0.0003+0.01 %
1 USD4.3442 +0.0130+0.30 %
1 GBP5.7920 -0.0218-0.37 %
1 CHF5.4513 +0.0103+0.19 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
Cele mai citite