Profitul brut al grupului Inditex, proprietarul Zara, a scăzut anul trecut, pe piața din România, la 31 milioane de euro, de la 67 de milioane de euro în 2018 și 2019.
Grupul spaniol Inditex deține 8 mărci: Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Uterqüe și Pull&Bear.

Pe fondul pandemiei, grupul a redus numărul de angajați de pe piața locală. Astfel, la finele anului trecut, Inditex mai avea în România 2.238 de angajați, cu 789 mai puțini decât în 2019.
Pe de altă parte, numărul de magazine a crescut cu 3 unități, la 139 de unități.

Declinul rezultatului financiar a fost mai puțin abrupt decât cel înregistrat la nivelul întregii piețe europene, unde profitul brut s-a de redus de la 1,72 miliarde de euro la doar 388 de milioane de euro.
La nivel de grup, profitul brut consolidat s-a redus la 1,4 miliarde de euro, de la 4,68 miliarde de euro în 2019.