Noul grup Ahold Delhaize a anunțat joi că fuziunea dintre retailerul olandez Ahold și cel belgian Delhaize pornește de pe o bază solidă, după ce ambii au obținut profituri în creștere în trimestrul al doilea, susținute de îmbunătățirea vânzărilor, relatează MarketWatch.
Ahold a obținut un profit operațional de 355 de milioane de euro în trimestrul încheiat în iunie, cu 7% peste nivelul de anul trecut, în timp ce vânzările au avansat cu 3%, la 8,95 miliarde de euro, scrie News.ro.
Profitul operațional al Delhaize a a urcat cu 10%, la 247 de milioane de euro, în timp ce vânzările au crescut cu 3%, la 6,29 miliarde de euro.
Grupul belgian anunțase deja rezultatele aferente trimestrului al doilea și primului semestru în luna iulie. Datele au arătat că vânzările Mega Image în România au crescut puternic în primul semestru, susținând, împreună cu cele din Grecia, un avans de 14,9% al vânzărilor în termeni comparabili ale grupului belgian Delhaize în Europa de Sud-Est.
Ahold și Delhaize au raportat separat rezultatele trimestriale pentru că fuziunea a fost finalizată pe 24 iulie, după trimestrul al doilea.
Rezultatele combinate aferente trimestrului al treilea vor fi anunțate pe 9 octombrie.
”Am început bine noul capitol, ca Ahold Delhaize, cu rezultate bune anterioare fuziunii”, a declarat directorul general Dick Boer.
Acordul a creat unul dintre cei mai mari operatori de suprmarketuri din Statele Unite, combinând lanțurile Stop & Shop Giant al Ahold și Food Lion și Hannaford ale Delhaize.
Ahold Delhaize a reiterat că fuziunea, convenită în 2015, va genera economii anuale de 500 de milioane de euro până la jumătatea lui 2019, anticipând că acestea vor crește profitul operațional cu 30 de milioane de euro în 2016.
CITEȘTE ȘI Lidl încasează peste 840 milioane euro din vânzările de produse sub marcă proprieLa 31 martie, Mega Image avea în România 470 de magazine, cu unul mai puțin față de sfârșitul anului 2015.
La sfârșitul anului trecut, Mega Image avea în România 471 de magazine, din care 34 au fost deschise în trimestrul al patrulea. La sfârșitul anului 2014 grupul deținea pe piața locală 410 magazine.
În 2015, vânzările Mega Image în România au crescut cu peste 10%.