Anheuser-Busch InBev (AB InBev), cel mai mare berar al lumii, a raportat miercuri un profit net de 844 milioane de dolari în primul trimestru, în scădere cu 63% de la 2,3 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut, rezultatul fiind influențat negativ de costurile în urcare și de mișcările nefavorabile ale cursului de schimb.
Veniturile companiei au scăzut cu 10%, de la 10,45 miliarde de dolari la 9,4 miliarde de dolari, în condițiile în care vânzările globale de bere s-au redus cu 1,7%, la 104,87 milioane hectolitri, compania înregistrând scăderi în toate regiunile în care este prezentă, cu excepția Europei și Mexicului. În Brazilia, una dintre principalele piețe ale AB InBev, vânzările de bere s-au diminuat cu 10%, la 19,87 milioane de hectolitri.
AB InBev a înregistrat cheltuieli financiare în valoare de aproape 1,22 miliarde de euro în perioada ianuarie-martie, comparativ cu un venit financiar de 91 milioane de euro în primul trimestru din 2015. Costurile cu vânzările și activitățile de marketing au crescut cu 13,5%, la 1,6 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Volumul vânzărilor de bere ale Heineken a crescut cu 7% în primul trimestru, dublu față de estimăriÎn octombrie 2015, AB InBev a ajuns la un acord pentru preluarea rivalului direct SABMiller, în schimbul sumei record de 71 miliarde lire sterline. Compania a reiterat că se așteaptă ca tranzacția să fie finalizată în a doua parte a acestui an.
Vineri, AB InBev a anunțat că este dispusă să renunțe la toate activele SABMiller din Europa Centrală și de Est, inclusiv la Ursus Breweris, pentru a facilita obținerea avizelor necesare pentru preluarea SABMiller, în condițiile în care autoritățile antitrust europene sunt îngrijorate cu privire la concentrarea economică rezultată.
"Activele din această regiune includ mai multe mărci premium la nivel național și estimăm că vor atrage un interes considerabil din partea potențialilor cumpărători", potrivit raportului financiar al AB InBev.
Anterior, compania a încheiat un acord cu berarul japonez Asahi Group Holdings pentru vânzarea mărcilor Peroni, Grolsch și Meantime, aflate în portofoliul SABMiller, în schimbul a 2,55 miliarde de euro. Ca și în cazul activelor din Europa Centrală și de Est, tranzacția cu Asahi este condiționată de primirea aprobărilor pentru finalizarea preluării SABMiller.