Acțiunile retailerului de modă H&M au crescut cu 17%, după raportarea unui profit peste așteptări în trimestrul doi, deoarece măsurile de reducere a costurilor au început să dea roade, iar colecția sa de vară a beneficiat de vremea mai caldă în Europa, transmite CNBC.
H&M, care a rămas în urma proprietarului Zara, Inditex, a căutat să-și sporească atractivitatea în materie de modă și să-și impulsioneze mărcile cu prețuri mai mari, țintind cumpărătorii mai puțin vulnerabili la creșterea costului vieții, deoarece gigantul fast-fashion Shein preia cota de piață cu haine mai puțin costisitoare, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acțiunile celui de-al doilea cel mai mare retailer de modă din lume au crescut la cel mai înalt nivel din ianuarie 2022 și au consemnat cel mai mare câștig într-o singură zi.
H&M a crescut vânzările pe multe piețe, în ciuda reducerii capacității de cheltuieli a consumatorilor și a vremii ”nefavorabile”, a declarat CEO-ul Helena Helmersson, adăugând că colecția de vară a început bine, odată cu creșterea temperaturilor în nordul Europei.
Vânzările din perioada 1-27 iunie au crescut cu 10% față de anul precedent, un semn bun pentru începutul celui de-al treilea trimestru al H&M.
Colecția de îmbrăcăminte pentru femei H&M, precum și performanța puternică a mărcilor Cos și Arket, au determinat creșterea vânzărilor, a spus Helmersson.
Profitul peste așteptări i-a ajutat pe investitori să digere o marjă mai slabă, de 8,2%, pentru al doilea trimestru, în scădere față de 9,2% cu un an mai devreme.
H&M a dat vina pe costurile ridicate ale materiilor prime și al transportului pentru marja mai scăzută, dar a spus că acești factori ”au pivotat de la negativ la pozitiv”, indicând reducerea presiunii inflaționiste.
CITEȘTE ȘI FOTO Un nou produs românesc recunoscut și protejat în UE”Bineînțeles că asta vine cu o oportunitate de a ajusta prețurile”, a declarat Helmersson pentru Reuters, într-un interviu.
În China, unde H&M are dificultăți, Helmersson a păstrat același mesaj ca la începutul acestui an, spunând că compania nu este încă la nivelul la care își dorește să fie, dar lucrurile se mișcă în direcția corectă.
O scădere bruscă a nivelului stocurilor a fost o surpriză pozitivă, potrivit Cedric Rossi, analist de consum de nouă generație la Bryan Garnier, din Paris.
Stocurile H&M erau la 16,7% din vânzările curente pe 12 luni, la 31 mai, în scădere față de 19,2% cu un an mai devreme.
H&M a anunțat anul trecut disponibilizări și alte reduceri de costuri, despre care a spus că o vor ajuta să reducă costurile începând cu a doua jumătate a anului 2023.
Reducerea costurilor a ajutat ca profitul operațional din trimestrul al doilea să atingă 4,74 miliarde de coroane suedeze (438,6 milioane dolari), în scădere față de 4,98 miliarde cu un an mai devreme, dar cu mult peste prognoza de 4,07 miliarde de analiști într-un sondaj Refinitiv.
H&M, care a închis un total de 303 magazine ale mărcilor sale în anul încheiat la 31 mai, a declarat că noile sale deschideri de magazine vor avea loc în principal pe ”piețe în creștere”, în timp ce va închide magazinele în principal pe piețele consacrate.