Producătorul român de biciclete Pegas deschide cel de-al optulea magazin al companiei în Băneasca Shopping City.
Noul magazin are 2 niveluri și este realizat din 6 containere amenajate astfel încât clienții să aibă acces facil la oricare dintre produse.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pegas are opt magazine proprii, în București, Timișoara, Râmnicu Vâlcea, Suceava și Constanța, și vinde bicicletele în circa 300 de magazine partenere, pregătind acum deschiderea a câteva zeci de magazine în franciză în acest an , atât în țară, cât și în străinătate.
În aprilie, Profit.ro a anunțat că Pegas lansează serviciul de închiriere de biciclete, cu autoservire și "parcări" în diferite zone, informație confirmată oficial o lună mai târziu.
Societatea Atelierele Pegas a fost înființată în anul 2011 de Andrei Botescu.
La începutul lunii octombrie 2015, Network One Distribution (NOD), societate deținută integral de omul de afaceri Iulian Stanciu, a anunțat preluarea unui pachet de acțiuni reprezentând 51,67% din acțiunile Atelierele Pegas pentru suma 202.588 euro. De asemenea, a fost anunțat un plan de investiții de 8 milioane de euro pentru extinderea distribuției și a gamei de produse la nivel național și internațional și deschiderea, peste trei ani, a unei linii de asamblare cu o capacitate anuală de 100.000 de biciclete. Investiția se va ridica la 5 milioane de euro.
Înainte de tranzacție, Andrei Botescu, directorul general al firmei Atelierele Pegas, deținea o participație de 80%, alături de Ciprian Frunzeanu - 5%, Andrei Marius Alin - 5%, Adrian Teașă - 3,33% și Alexandru Manda - 3,33%. Ulterior, în 2017, Botescu a mai cedat un pachet de acțiuni de 8% către NOD.
Bicicletele Pegas au apărut pe piață la începutul anilor ‘70, fiind produse la fabrica de armament din Zărnești - “6 Martie”, redenumită Tohan Zărnești.
În anii de glorie, fabrica producea lunar 30.000 de biciclete. În 2017, Atelierele Pegas a produs 25.000 de biciclete sub cele 28 de modele Pegas existente pe piață, de la 15.000 de biciclete în 2016 și 8.000 de biciclete în 2015.
Ținta conducerii companiei este atingerea unui business de 5 milioane de euro până în 2020.