Producătorii europeni de cosmetice au probleme din cauza lipsei resurselor din Ucraina

Producătorii europeni de cosmetice au probleme din cauza lipsei resurselor din Ucraina
scris 12 apr 2022

Producătorii europeni de parfumuri și cosmetice se confruntă cu lipsuri în aprovizionarea cu hârtie, sticlă și unele uleiuri și alcooluri esențiale, invadarea Ucrainei de către Rusia provocând noi perturbări pe lanțurile de aprovizionare pentru produsele cosmetice, ceea ce împinge în sus prețurile în contextul unei cereri robuste, transmite Reuters.

La fel ca și industria alimentară, sectorul global al cosmeticelor, evaluat la 500 de miliarde de dolari, se confruntă cu consecințele războiului deoarece producătorii utilizează alcooluri derivate din cereale pentru a realiza parfumuri și ulei din semințe de floarea soarelui pentru a produce cosmetice, toate aceste culturi cheie provenind din Ucraina, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Nou jucător - Germanii de la Sennder, cu fonduri puternice de investiții în spate, evaluați la 1 miliard de dolari, intră în România după ce au preluat Uber Freight. \ CITEȘTE ȘI Nou jucător - Germanii de la Sennder, cu fonduri puternice de investiții în spate, evaluați la 1 miliard de dolari, intră în România după ce au preluat Uber Freight. "Sennder vede România ca pe o piață importantă."

În paralel, criza energetică declanșată de război a majorat prețul sticlei și hârtiei iar carantinele din China au afectat capacitatea companiilor de a obține ambalaje pentru parfumurile de 100 de dolari sticla și rujuri de 30 de dolari.

"Suntem într-o situație de gestionare a crizelor când vine vorba de aprovizionare", a precizat Emmanuel Guichard, secretar general la Asociația producătorilor francezi de cosmetice (FEBEA).

Firma de consultanță Bain & Company a calculat că prețurile mai mari la ambalaje, energie și materii prime vor majora costurile de producție în industria cosmeticelor cu o medie de 25% - 30%, ceea ce va reprezenta o provocare pentru cei care funcționează în regim de producție de masă, chiar dacă cererea pentru produsele de îngrijire personale rămâne una puternică.

Producătorul italian de parfumuri ICR se așteaptă ca în acest an vânzările să depășească nivelul anterior COVID însă firma de familie care produce parfumurile Bulgari și Salvatore Ferragamo se luptă cu o creștere anuală de 30% a costurilor la alcool, pe lângă un avans de 10% al costurilor cu sticla și hârtia, a spus vicepreședintele Ambra Martone.

Însă, în timp ce companiile mai mari și cu marje de profit superioare au mai mult flexibilitate pentru a face față acestei situații, de exemplu divizia de lux a grupului L'Oreal, care vinde parfumurile marca Giorgio Armani și Valentino, are o marjă operațională de 22,8%, provocările sunt mai mari pentru companii mici și mijlocii din Europa.

"Ne confruntăm cu lipsuri și creșteri de prețuri la fiecare pas: de la esențe și alcool, până la sticlă și hârtie, până la pompele de pulverizare și plastic pentru capace", spune Marco Vidal, director la producătorul italian de parfumuri Mavive.

Aceste provocări sunt exacerbate de consumatorii care continuă să cumpere produse de frumusețe cu prețuri mari, inclusiv parfumuri produse cu o concentrație mare de uleiuri și mai multe ingrediente brute neobișnuite.

Un raport publicat anterior de firma de consultanță McKinsey prognoza că vânzările globale de produse de frumusețe vor trece în acest an de nivelul de 538 de miliarde de dolari înregistrat în 2019, în creștere față de 518 miliarde de dolari în 2021 și 458 miliarde de dolari în 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
cosmetice
ucraina