Producătorii de ciocolată pregătesc scumpiri

Producătorii de ciocolată pregătesc scumpiri
scris 14 feb 2024

Producătorii mărcilor de ciocolată Hershey și Cadbury intenționează să majoreze, din nou, prețurile, pentru a răspunde la cotațiile record la cacao, deși consumatorii afectați de inflație își reduc achizițiile iar profiturile companiilor au de suferit, transmite Reuters.

Prețurile la cacao s-au dublat în ultimele 12 luni, atingând un șir de valori record în ultimele săptămâni ca urmare a diminuării livrărilor de boabe de cacao. Producătorii de ciocolată au transferat costurile crescute pe seama consumatorilor fără ca cererea să sufere modificări semnificative, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
CNIPMMR anunță că Finanțele vor dezvolta aplicație mobilă pentru e-Factură, iar unele costuri legate de e-Factură sau e-Transport ar putea fi deduse din impozit CITEȘTE ȘI CNIPMMR anunță că Finanțele vor dezvolta aplicație mobilă pentru e-Factură, iar unele costuri legate de e-Factură sau e-Transport ar putea fi deduse din impozit

Însă, în ultimele lor rapoarte trimestriale, producătorii de ciocolată Hershey și Mondelez au dezvăluit că, spre deosebire de situația din urmă cu un an, cumpărătorii au început să își reducă recent achizițiile, ceea ce i-a determinat să își revizuiască prognozele de vânzări.

Săptămâna trecută, directorul general de la Hershey, Michele Buck, a spus că "având în vedere care sunt prețurile la cacao, vom folosi fiecare instrument de care dispunem, inclusiv politica de prețuri, pentru a ne gestiona afacerile." Consumatorii au cumpărat mai puține ciocolate Kisses și Reese's cups la finele anului trecut, volumele de vânzări ale Hershey înregistrând o scădere de 6,6% în ultimul trimestru al anului trecut, o tendință care potrivit directorilor ar urma să continue și în acest an. Compania Hershey a decis să recurgă la concedieri pentru a ține sub control costurile.

La rândul său, grupul Mondelez, care produce ciocolatele Milka și Cadbury, intenționează și el să majoreze prețurile pentru a acoperi scumpirea boabelor de cacao, au declarat directorii companiei la o reuniune cu analiștii care a avut loc la finele lunii ianaurie. Însă, există riscul ca retailerii din Europa să reacționeze la aceste majorări, ceea ce ar duce la scăderea vânzărilor în regiune, au recunoscut directorii de la Mondelez.

Prețurile la ciocolata Mondelez în Europa, cea mai mare piață a companiei, au crescut cu 12% până la 15% anul trecut, a declarat în ianuarie directorul general Dirk Van de Put, la o reuniune cu analiștii de pe Wall Street. Aceeași companie și-a revizuit anul trecut marca premium Toblerone, prin lansarea miniciocolatelor Tiny Toblerone în SUA și Toblerone Truffles în Europa.

Coca-Cola își majorează veniturile prin creșterea prețurilor CITEȘTE ȘI Coca-Cola își majorează veniturile prin creșterea prețurilor

Producătorul elvețian de trufe de ciocolată Lindt & Sprungli încearcă să răspundă la creșterea cotațiilor la cacao prin îmbunătățirea eficienței și "o strategie de achiziții orientată spre viitor", a precizat un purtător de cuvânt. "Restul costurilor au fost transferate prin intermediul majorărilor de prețuri iar prețurile mari la cacao au fost principalul motiv pentru aceste majorări", a adăugat purtătorul de cuvânt.

Potrivit lui Dan Sadler, analist la firma de cercetare de piață Circana, consumatorii vor fi mai selectivi atunci când vor cumpăra ciocolată, pe măsură ce producătorii vor majora din nou prețurile. "Prețurile nu sunt așteptate să se relaxeze prea curând. Producătorii de dulciuri au fost protejați în perioade cu inflație ridicată dar acum am ajuns la un punct în care accesibilitatea va fi pusă la încercare", a spus Dan Sadler. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ciocolată
cacao