Fondul de investiții Catalyst România a preluat 25% din compania care operează platforma de comerț electronic evoMAG, în urma unui transfer direct al unui pachet de 7,7% din acțiuni de la CEO-ul Mihai Pătrașcu și a unei majorări de capital și prime de emisiune, relevă datele publicate acum.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
În primăvară, Profit.ro a anunțat că evoMAG pregătește vânzarea unei participații minoritare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ulterior a fost anunțat că evoMAG a atras o investiție de 2 milioane de euro de la Catalyst România, în demersul de a susține dezvoltarea accelerată a companiei.
În cadrul tranzacției, Catalyst Romania Fund II a preluat un pachet minoritar în Evolution Prest Systems SRL, compania care operează platforma de comerț electronic evoMAG, a fost anunțat atunci.
Fondul de Investiții Catalyst România este condus de Marius Ghenea, ca managing partner.
Investiția atrasă este prima de anvergură pentru evoMAG.
CITEȘTE ȘI FOTO Lanțul canadian de cafenele Tim Hortons, indicat recent că și-a spionat clienții, își pregătește intrarea în România"Cu voturile afirmative ale tuturor Asociaților Inițiali, se aprobă, în conformitate cu articolul 202 alineatul (2) din Legea Societăților nr. 31/1990, transferul de la dl Pătrașcu către Catalyst a 4.312 părți sociale deținute în Societate, cu valoare nominală de 1 RON fiecare și o valoare nominală totală de 4.312 RON, reprezentând 7,7% din capitalul social al Societății, precum și cota de participare la beneficii și pierderi aferentă.
Cu voturile afirmative ale tuturor Asociaților și ale Catalyst, se aprobă majorarea capitalului social având o valoare nominală de 1 RON (Părțile Sociale Noi).
Majorarea capitalului social are loc prin contribuție în numerar, împreună cu primă de emisiune, după cum urmează:
CITEȘTE ȘI FOTO Comisarii ANPC au aplicat amenzi de peste 3,5 milioane de lei la magazine Penny. Zeci de unități au fost închise. ”Sunt convins că au scuze, altele decât acelea de a pune mâna pe mop.”(i) Catalyst contribuie în EUR cu suma de 7.369.800 RON (echivalentul a 1.500.000 EUR calculat la cursul de schimb valutar al BNR publicat la data de 10 august 2022 de 4,9132 RON/1 EUR) (Investiția Catalyst), fiindu-i emise 12.918 părți sociale noi, în valoare de 1 RON fiecare și o valoare nominală de 12.918 RON (echivalentul a 2.629,2437 EUR calculat la cursul de schimb valutar al BNR publicat la data de 10 august 2022, de 4,9132 RON/1 EUR). Diferența dintre Investiția Catalyst și valoarea nominală totală a Părților Sociale Noi, respectiv valoarea de 12.918 RON, reprezintă primă de emisiune.
Simultan cu majorarea capitalului social, Societatea va înregistra în contabilitatea Societății o primă de emisiune în cuantum total de 7.356.882 RON (echivalentul a 1.497.370,7563 EUR calculat la cursul de schimb valutar al BNR publicat la data de 10 august 2022 de 4,9132 RON/1 EUR), reprezentând diferența dintre valoarea Investiției Catalyst, respectiv suma 7.369.800 RON (reprezentând echivalentul în RON a 1.500.000 EUR, calculat la cursul de schimb al BNR publicat la data de 10 august 2022 de 4,9132 RON/1 EUR) și suma de 12.918 RON cu care s-a majorat capitalul social al Societății ca urmare a Investiției Catalyst", scrie în documentul tranzacției, prezentat acum.
În urma operațiunii, Catalyst deține la acest moment un pachet de 25% din acțiuni, iar CEO-ul Mihai Pătrașcu are pe numele său direct 63,6%, conform termene.ro.
Investiția atrasă va susține extinderea evoMAG pe piețele online din România și la nivel internațional, prin prezența în cât mai multe platforme marketplace relevante, accelerarea dezvoltării în offline, prin inaugurarea a două showroom-uri evoMAG, în următorii doi ani, precum și dublarea anuală a portofoliului de produse în următorii 3 ani, implicit, dezvoltarea de noi categorii de produse, extinderea spațiului de depozitare și eficientizarea proceselor operaționale pentru a susține creșterea anticipată.
Anul trecut, evoMAG a înregistrat vânzări de 34 de milioane de euro, în creștere față de 2020, când compania a marcat un avans de 46% - cel mai mare din ultimii ani, într-o perioadă atipică și pe fondul accelerării comerțului online la nivel general. Analizând evoluția evoMAG din ultimii 2 ani, compania a avut o creștere anuală medie de 25%.
Compania mizează, în 2022, pe o cifră de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro, cu vârfuri de vânzări în categoriile telefoane mobile, televizoare, componente PC și vehicule electrice. Produsele pentru casă și grădină reprezintă o categorie aparte, pentru care evoMAG estimează o creștere semnificativă anul acesta.
În ianuarie, evoMAG a anunțat investiții de 200.000 de euro în 2022 și o creștere accelerată a numărului de salariați, la peste 100 de persoane.
evoMAG este o companie de familie, cu 16 ani de experiență în domeniu, fondată de Mihai Pătrașcu, care ocupă, în continuare, poziția de director general.