Prețurile mai mari ale meniurilor și vizitele clienților au urcat profitul și vânzările trimestriale ale McDonald's peste estimările de pe Wall Street, dar acțiunile au scăzut când lanțul de burgeri a avertizat că inflația va afecta marjele în 2023, transmite Reuters.
Investitorii urmăresc companii precum McDonald's pentru orice semne că clienții lor reduc cheltuielile, scrie News.ro.
Cererea consumatorilor este cheia pentru a determina dacă înăsprirea politicii monetare a Rezervei Federale va ajuta la temperarea economiei SUA fără a provoca o recesiune.
În general, consumatorul, fie că este în Europa sau în SUA, rezistă de fapt mai bine decât... ceea ce m-aș fi așteptat acum un an sau acum șase luni”, a declarat directorul general Chris Kempczinski, în timpul unei teleconferințe cu investitorii.
Chiar și așa, el a spus că producătorul Big Mac încă se așteaptă la o recesiune ușoară până la moderată în SUA în acest an, cu o recesiune mai profundă și mai lungă în Europa.
Marjele de profit la restaurantele administrate de companie au fost de aproximativ 15% în trimestrul raportat, din cauza costurilor mai mari cu forța de muncă, energie și mărfuri.
Compania a spus că marjele operate de companie pentru întregul an 2023 vor fi ușor mai mici decât acest nivel.
McDonald's este, de asemenea, primul brand global important de restaurante care a raportat veniturile trimestriale până acum în acest an.
Investitorii speră că, pe măsură ce costurile pentru unt, lactate și alte ingrediente încep să scadă, unele lanțuri ar putea prognoza operațiuni de restaurante mai profitabile în acest an.
Profiturile McDonald's vor fi, de asemenea, presate în acest an de planurile sale de a investi până la 2,4 miliarde de dolari în cheltuieli de capital, din care aproximativ jumătate vor fi destinate construirii a 1.900 de restaurante noi în întreaga lume. Unele dintre acestea vor finanța o mare expansiune în SUA, prima din ultimii 8 ani.