Piața românească de bunuri de folosință îndelungată (Technical Consumer Goods, TCG) a înregistrat în primul trimestru al anului 2020 o ușoară creștere a valorii vânzărilor, cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului 2019, creștere determinată în principal de evoluțiile sectoarele IT, Echipamentele de birou și Electrocasnicele Mici.
Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat, de asemenea, o ușoară creștere, de 2,3%, în aceeași perioadă, evoluție generată de creșterile vânzărilor pentru categoriile Brățări electronice (Core wearables) și Căști pentru telefoane.
O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), de 11,8%. Cele mai mari creșteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice de tuns părul, espressoarele si mașinile de cafea.
Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o creștere ușoară, de 2,1%, față de aceeași perioadă a anului 2019.
Sectoarele Tehnologia Informației (IT) și Echipamentele de birou (Office Equipments, OE), au avut în perioada ianuarie – martie 2020 față de aceeași perioada a anului 2019 unele dintre cele mai mari creșteri, de 8,4%, respectiv 20,8%. Evoluția sectorului IT a fost influențată de creșterile înregistrate de vânzările computerelor mobile și camerelor video.
Un trend diferit l-au avut vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) și Aparate Foto (Photo), sectoare care au înregistrat în primul trimestru 2020 scăderi de 0,3%, respectiv 9,3% față de aceeași perioadă a anului anterior.