Philip Morris, cel mai mare producător de tutun din lume, ar putea renunța la țigările tradiționale în favoarea produselor alternative

Philip Morris, cel mai mare producător de tutun din lume, ar putea renunța la țigările tradiționale în favoarea produselor alternative
scris 30 nov 2016

Philip Morris International, cel mai mare producător de tutun din lume, ar putea renunța să mai vândă țigări tradiționale, compania urmând să se concentreze pe produsele alternative, precum IQOS, un dispozitiv hibrid între țigara electronică și cea tradițională, prezent deja în peste 13 piețe la nivel mondial, inclusiv în România.

Succesul înregistrat de IQOS, pentru dezvoltarea căruia Philip Morris a investit 3 miliarde de dolari, s-ar putea reflecta într-o schimbare radicală de strategie pentru compania condusă de Andre Calantzopoulos și pentru industria tutunului în general.

Urmărește-ne și pe Google News

"Cred că va veni o vreme când voi spune că aceste produse alternative au fost adoptate la o scară suficient de largă pentru a putea concepe, împreună cu guvernele, un plan pentru eliminarea graduală a țigărilor. Sper că acel moment este aproape", a spus Calantzopoulos într-un interviu pentru BBC Radio 4.

FOTO Producția țigaretelor în pachetele actuale va fi oprită peste 30 de zile. Ce țigări vor mai fi pe piață și cu ce imagini care să sperie fumătorii CITEȘTE ȘI FOTO Producția țigaretelor în pachetele actuale va fi oprită peste 30 de zile. Ce țigări vor mai fi pe piață și cu ce imagini care să sperie fumătorii

Comentariul lui Calantzopoulos a fost făcut în contextul lansării IQOS pe piața din Marea Britanie.

IQOS încălzește tutunul conținut în așa numitele HeatSticks (țigări fără aprindere, mai mici decât țigările obișnuite – n.r.) în loc să îl ardă, generând un aerosol care, în opinia producătorului, oferă fumătorilor o experiență “mai curată” comparativ cu țigările tradiționale.

În România, dispozitivul a fost lansat în noiembrie anul anul trecut, inițial în București, iar de la începutul acestui an este disponibil și în alte orașe din țară. Volumul vânzărilor de  HeatSticks a crescut în acest an pe toate piețele în care a fost lansat produsul, cele mai mari creșteri fiind consemnate în Portugalia, Japonia și Italia, arată datele Philip Morris.

Philip Morris și-a lansat activitatea pe piața din România în 1993, iar în 1998 a început producția, cu o investiție de 100 milioane dolari într-o fabrică de țigarete în Otopeni, județul Ilfov. Compania are în portofoliu mărci precum Marlboro, Parliament, Virginia Slims și L&M.

viewscnt
Afla mai multe despre
philip morris
iqos
tigari