Cu ajutorul campaniei media de recrutare desfășurate în zona de est a țării, dar adresată și românilor din diaspora care au venit de sărbători acasă, retailerul Lidl a reușit să strângă peste 2.000 de CV-uri pentru locurile de muncă scoase la concurs în cel de-al 5-lea centru logistic al Lidl din România.
Printre acestea, câteva zeci au fost trimise de români care muncesc peste hotare și peste 200 trimise de cei care s-au întors recent în țară.
Cât despre statutul angajaților pe piața muncii, 46 % dintre persoane sunt fără un loc de muncă în prezent, 39 %, angajați și doar 15 % nu au mai avut un job până în prezent. Dintre cei 371 de respondenți, 43 % sunt absolvenți de liceu sau școală profesională (25 %), cu vârsta peste 35 de ani (58 %).
Retailerul Lidl, parte a grupului german Schwarz, va inaugura cel de-al 5-lea centru logistic din România, la Cordun, lângă Roman, care va asigura aprovizionarea rețelei de magazine din Moldova.
Depozitul are o suprafață construită totală de 44.960 metri pătrați, pe o suprafață a terenului de 132.000 metri pătrați, și va deservi 50 de magazine Lidl din zona de est a țării.
Lidl mai are depozite în Chiajna, Nedelea, Iernut și Lugoj.
Retailerul a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail.
Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 29 de țări la nivel mondial.