Pepco avansează puternic în România. În Austria închide toate magazinele, cu sute de angajați afectați

Pepco avansează puternic în România. În Austria închide toate magazinele, cu sute de angajați afectați
scris 17 mai 2024

Gigantul polonez de reduceri Pepco a avut anul trecut în România afaceri de 2,5 miliarde lei, de la 2,3 miliarde lei în 2022, și un profit net de 330 milioane lei, față de 158 milioane lei în anul precedent.

Numărul de angajați a urcat de la 3.340 la 3.573 persoane.

Urmărește-ne și pe Google News
CONFIRMARE FOTO Cel mai mare lanț de restaurante fast-food din Finlanda vine în România CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Cel mai mare lanț de restaurante fast-food din Finlanda vine în România
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În februarie a fost anunțat că Pepco își va închide în curând porțile în Austria. Lanțul popular de magazine își încetează toate operațiunile comerciale în această țară și va depune în curând cerere de faliment, după cum a raportat presa austriacă.

Sunt afectați 680 de angajați din 73 de magazine. Compania justifică mutarea spunând că nivelul așteptat de rentabilitate nu este atins în Austria.

FOTO Aliment vândut în magazinele Lidl, retras pentru ”corpuri străine metalice” CITEȘTE ȘI FOTO Aliment vândut în magazinele Lidl, retras pentru ”corpuri străine metalice”

Pepco a intrat în Austria în urmă cu doi ani și jumătate, când a preluat majoritatea magazinelor lanțului de retail de pantofi CCC.

CONFIRMARE Tranzacție - Omul de afaceri libanez El Khalil, în topul celor mai bogați fermieri din România, cumpără jumătate din producătorul Izvoarele Călimani CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție - Omul de afaceri libanez El Khalil, în topul celor mai bogați fermieri din România, cumpără jumătate din producătorul Izvoarele Călimani

Compania, cu sediul central în orașul Poznań, are în prezent peste 31.000 de angajați în 19 țări europene și are o rețea de peste 3.600 de magazine. Pe plan internațional, Grupul Pepco a înregistrat recorduri de vânzări în anul financiar 2022/2023.

Vânzările au crescut cu peste 17%, până la 5,65 miliarde de euro, ca urmare a numeroaselor noi deschideri. Profitul net a scăzut însă cu 41%, la 102 milioane de euro, conform Vienna.at.

În toamnă a fost anunțat că Pepco Group, retailerul european cu discount care a emis două avertismente de profit, își va încetini programul de deschidere a unor noi magazine, pentru a se concentra pe reconstruirea profitabilității.

Pe 28 septembrie, grupul și-a redus perspectivele de profit pentru a doua oară în mai puțin de trei săptămâni, dând vina pe un mediu comercial ”din ce în ce mai dificil” în Europa Centrală și de Est și o pierdere a concentrării din partea conducerii.

Efectul „waterbed” după plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază: Retaileri din România au crescut alte prețuri și câștigă ca înainte CITEȘTE ȘI Efectul „waterbed” după plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază: Retaileri din România au crescut alte prețuri și câștigă ca înainte

Acțiunile Pepco au scăzut cu 27% în ultimul an.

În România, Pepco Group a ajuns la o rețea de peste 400 de magazine și vede în continuare un potențial ridicat de creștere, în cadrul strategiei de expansiune în Europa Centrală și de Est.

România rămâne a doua mare piață pentru grup, după Polonia, unde deține o rețea de 1.167 magazine.

Pepco Group (fostul Pepkor Europe) este controlat de holdingul sud-african Steinhoff International din 2014. 

viewscnt
Afla mai multe despre
pepco
austria