Pepco Group, care deține mărcile Pepco, Poundland și Dealz, a atras atenția că mediul comercial în Europa rămâne dificil și a raportat un declin de 2,5% al vânzărilor semestriale la magazinele deschise de cel puțin un an, transmite Reuters.
Compania listată la Bursa de la Varșovia, care a lansat două avertizări de profit în septembrie, a informat că în perioada octombrie 2023 – martie 2024 veniturile grupului au crescut cu 11% la un curs de schimb constant, ajungând la 3,2 miliarde de euro, în contextul deschiderii a 289 de noi magazine, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ultimul an, Pepco a pierdut mai mult de jumătate din capitalizarea bursieră.
Joi, compania a anunțat numirea lui Stephan Borchert, fost șef al producătorului de ochelari GrandVision, în funcția de director general, începând cu data de 1 iulie. Andy Bond va rămâne președinte executiv până pe 1 octombrie, când va reveni la funcția de președinte non-executiv.
„În timp ce mediul comercial rămâne dificil, suntem încurajați de semnele unei îmbunătățiri a performanței în unele piețe de bază ale Pepco din CEE (Europa Centrală și de Est) – o regiune geografică cheie pentru grup – în trimestrul doi”, a declarat Bond.
De asemenea, grupul a anunțat că este încurajat de îmbunătățirea marjei brute, pe fondul atenuării costurilor de producție, inclusiv cu materiile prime și transportul, precum și rate de schimb mai favorabile.
În schimb, perturbările în transportul de la Marea Roșie continuă să majoreze costurile de transport și întârzie livrarea mărfurilor.
„Per ansamblu, grupul rămâne încrezător că va înregistra o creștere profitabilă în acest an financiar”, se arată în comunicatul Pepco.
Chiar dacă firma a anunțat în februarie că va ieși de pe piața austriacă, încă intenționează să deschidă cel puțin 400 de noi magazine în acest an financiar.