Retailerul Penny, parte a grupului german Rewe, va investi în acest an în România 100 de milioane de euro, în principal pentru deschiderea a cel puțin 25 de noi magazine, ca parte a unui plan de peste 1 miliard de euro, pentru 2021-2029, perioadă la finalul căreia rețeaua va ajunge la peste 600 de unități, de la 276 la finele anului trecut.
Compania a deschis anul trecut 20 de magazine și a avut afaceri de aproape 1 miliard de euro, cu o creștere în lei de 19%, cea mai mare dintre toate piețele pe care este prezent discounterul, acesta având activități și în Italia, Austria, Cehia și Ungaria, cu un total de aproape 1.600 de magazine.
“România nu reprezintă doar o piață strategică și cu importanță deosebită pentru noi, ci a fost și liderul nostru în ceea ce privește creșterea de anul trecut“, a declarat Michael Jäger, membru al board-ului Rewe.
Anul trecut, Penny România a avut un avans al vânzărilor de 19%, la 4,73 miliarde de lei, și un profit net record pentru companie: 85 de milioane de lei.
“Sigur, ne-a ajutat și conjunctura, dar nu fost doar asta. În 2020 am început un nou ciclu strategic, pe o perioadă de șapte ani”, spune CEO-ul companiei, Daniel Gross.
Planul prevede investiții de peste 1 miliard de euro, pentru modernizarea magazinelor (proces care va fi finalizat anul viitor), extinderea rețelei la 620 de unități și deschiderea a trei noi centre logistice, dintre care unul în acest an, la Filiași.
Penny vrea, de asemenea, să crească ponderea produselor românești comercializate, la peste 60% în 2023.
Penny are la nivel național 5.300 de angajați și face parte din grupul german Rewe, al doilea mare retailer din Europa, cu vânzări de 75,3 miliare de euro anul trecut.