PayU România, lider pe piața plăților online, estimează că în ediția de Black Friday a acestui an vom asista la o creștere spectaculoasă a plății online la nivelul pietei de e-commerce, atât în ceea ce privește volumele tranzacționate, cât și numărul de tranzacții. Astfel, PayU România estimează că la nivelul pieței vor fi tranzacționate plăți online în valoare de 764 milioane de lei și aproximativ 1,4 milioane de tranzacții, mai mult decât dublu față de ediția anului precedent.
„Judecând după rezultatele pe care le-am avut până în prezent, nu există nicio îndoială că Black Friday s-a impus ca un eveniment de referință pentru comerțul electronic. Și, deși am știut că anul acesta va fi diferit, având în vedere contextul complex și complicat, predicțiile noastre confirmă schimbarea semnificativă a comportamentului consumatorilor față de plata cu cardul online, raportat de PayU în diverse comunicări”, declară Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Estimările PayU arată că valoarea coșului de cumpărături plătit în rate va fi mai mare cu 65% față de valoarea coșului mediu de cumpărături. În plus, plata cu un singur click va reprezenta aproximativ 50% din tranzacțiile plătite online pentru întreaga zi, față de rata de 34% înregistrată în anul precedent.
„Black Friday continuă să fie cel mai important eveniment de cumpărături al anului, chiar dacă suntem martorii unui context atipic. Cu toate acestea, când vine vorba de comerț electronic și cumpărături online, acest context a contribuit la creșterea încrederii din partea consumatorului în tranzacțiile și plățile online, care s-au dovedit a fi mai sigure nu numai din punct de vedere financiar, ci și din punct de vedere al sănătății individuale și colective. Cea mai importantă confirmare pentru noi vine din faptul că, în ultimele luni, s-au salvat peste 1 milion de carduri noi pe platformele comercianților noștri, astfel încât plata să se poată realiza cu un singur click”, adaugă Elena Gheorghe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ținând pasul cu tendința stabilită în anii precedenți, cumpărătorii din întreaga lume vor continua să aleagă comercianții locali, în timp ce românii își vor extinde căutarea produselor preferate pe platformele transfrontaliere.
Similar cu 2019, aproximativ 10% din totalul plăților online de Black Friday este de așteptat să fie reprezentat de tranzacții efectuate cu un card emis în altă țară.
„În ceea ce privește comerțul electronic transfrontalier, 2020 nu diferă de anii precedenți, prognozele noastre arătând o tendință constantă, ceea ce indică faptul că magazinele online românești devin din ce în ce mai aclimatizate cu cumpărătorii internaționali și sunt dispuși să își desfășoare activitatea transfrontalier. Suntem bucuroși să facilităm acest proces ”, conchide Elena Gheorghe.