Dacă anul trecut, în perioada 15 martie - 15 aprilie, cele mai dorite produse de pe site-ul eMAG, cel mai mare retailer local online, erau, în ordine, scutecele pentru bebeluși, accesoriile pentru telefoane mobile și articolele de grădinărit, pandemia a schimbat radical topul. În ultima lună, topul preferințelor cumpărătorilor români este condus de măști de protecție, geluri antibacteriene și soluții pentru curățenie.
Pandemia provocată de virusul COVID-19 a generat schimbări de comportament în rândul consumatorilor, iar retailerii s-au adaptat la acestea, ajustând rapid stocurile și fluxurile pentru a face față cererii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În această perioadă, contextul în care ne aflăm face ca cele mai căutate produse să fie în special articolele pentru sănătate și curățenie (măști medicale, geluri dezinfectante, detergenți și soluții de curățenie). Lucrul de acasă urmat de școala la distanță au generat și ele schimbări importante în comportamentul clienților, pe fondul prevenției și vedem astfel creșteri însemnate la monitoare și periferice pentru laptop sau PC (camere web, boxe sau tastaturi & mouse), dar și la laptopuri sau scaune de birou", spun pentru Profit.ro reprezentanții eMAG.
De asemenea, o cerere mare este și la articolele pentru grădinărit - cei care stau acasă au mai mult timp sa își cultive pasiunile și să își umple, probabil, timpul într-un mod relaxant.
Pentru că majoritatea oamenilor petrec acum timpul în casă și nu mai beneficiază de îngrijire la salonul de coafură sau frizerie, sunt foarte căutate produsele pentru îngrijirea părului, la fel și aparatele de tuns și de îndreptat părul, uscătoarele de păr și epilatoarele.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV eMAG intră pe o nouă piață, de 500 milioane de euro, și vrea o cotă de peste 10% în următorii 3-5 aniO schimbare importantă de comportament a acestor zile se reflectă și în creșterea ponderii plăților cu cardul, de la 40% la 60%.