Doi antreprenori români, Mihai Irimia și Cristian Mărgărit, vor lansa Petisante, serviciu de food delivery, investiție de 500.000 euro.
Dintre aceștia, 200.000 euro au fost alocați pentru laboratorul de producție, logistică de transport, ambalaje, construcția site-ului și pentru componenta de promovare. Diferența de 300.000 euro a fost destinată achiziționării unui teren pe care va fi dezvoltată, în 2020, propria fermă de legume.
Ținta Petisante pentru 2020 este să ajungă la 10.000 de clienți unici.
În primă fază, Petisante va livra în București și zonele apropiate Capitalei, cu focus pe parcurile corporate și comerciale. Pentru faza a doua a proiectului este prevăzută o extindere în orașele mari din țară: Cluj, Iași, Timișoara, Oradea sau Brașov.
Pe piața de profil mai operează aplicațiile EuCeMananc, preluată recent de eMAG, fosta Oliviera, preluată la începutul anului de platforma Takeaway.com, toscafood, foodpanda, la care se adaugă nou-intratele Glovo și platforma FoodEx, având sediul central în Manizales, Colombia, parte a Gilinsky Group, iar alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.
Anul trecut, compania americană de ridesharing Uber a lansat în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state. De asemenea, grupul francez de retail Carrefour și-a lansat propria aplicație de comenzi de mâncare, pentru produse furnizate de hypermarketurile rețelei și unele restaurante din diferite orașe, cu livrare gratuită.
La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.