Producătorul american de echipament sportiv Nike anunță o suspendare a vânzărilor în magazine partenere din Rusia și o întrerupere a tuturor parteneriatelor sale cu vânzători cu amănuntul din țară, la două luni după ce și-a închs temporar cele 116 magazine proprii, relatează AFP.
Caracteristicile piețelor externe de interes pentru magazinele online din România, resursele umane în perioada post-pandemică, evoluția pieței forței de muncă în companiile implicate în comerțul electronic și multe alte teme vor fi prezentate la Conferința Profit.ro - DPD România Barometrul e-Commerce. Provocări în vremuri de criză.
Evenimentul, programat pentru 27 mai, la hotelul Marriott Bucharest Grand Hotel, cu sprijinul DPD și al Asociației Române a Magazinelor Online, va fi transmis în direct la PROFIT NEWS TV.
Detalii AICI
Grupul de la Beaverton (Oregon) își justifică această decizie prin ”dificultăți operaționale în Rusia”, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cotidianul rus Vedomosti scrie că acordurile de distribuție ale Nike cu principalii săi doi parteneri comerciali din Rusia expiră joi.
Este vorba despre inclusiv despre grupul Inventive Retail Group (IRG), care gestionează rețeaua de magazine dedicate Up & Run.
Nike ”a luat decizia de a nu prelungi acorduri comerciale sau de încheia altele noi, inclusiv cu franciza Up & Run”, declară Nike AFP într-un mesaj.
MAGAZINE MONO-MARCĂ
Nike a anunțat la începutul lui martie, la câteva zile după invazia Ucrainei de către Rusia, că-și închide temporar toate sucursalele pe care le gestionează în mod direct în Rusia, adică 116 magazine.
Grupul anunță că activitățile sale ”rămân suspendate” în Rusia și că va continua să-și plătească angajații.
Anunțul Nike înseamnă că marca își suspendă vânzarea produselor în toate magazinele dedicate, adică în cele care nu propun doar produsele sale.
”În situația actuală, nu putem continua să susținem activități ale magazinelor mono-marcă și va trebui să le închidem”, declară AFP o purtătoare de cuvânt a IRG.
IRG gestionează, potrivit site-ului său, 37 de magazine care vând produse Nike.
Însă, potrivit Vedomosti, este posibil în continuare să se achiziționeze articole ale producătorului american din magazine multi-marcă, care se aprovzionează de la angrosiști.
Contactat să comenteze această informație, grupul american nu a răspuns imediat.