Nestle, Unilever și Coca-Cola se află printre companiile care au făcut oferte pentru Horlicks, divizia de nutriție din India a GlaxoSmithKline (GSK), care ar putea costa peste 4 miliarde de dolari, au declarat patru persoane apropiate situației, citate de Reuters.
Cele trei mari companii sunt văzute ca favorite pentru preluarea unei companii care oferă o bază semnificativă pe piața indiană care se dezvoltă rapid, scrie News.ro.
Chiar dacă indienii au suportat recent devalorizarea monedei și o taxă pe bunuri și servicii, populația în creștere și creșterea nivelului de trai fac din India o piață atractivă pentru companiile care încearcă să compenseze creșterea slabă de pe piețele occidentale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nu se știe cine sunt celelalte companii ofertante, dar Reckitt Benckiser, companie care vrea să își dezvolte operațiunile pe piața produselor de îngrijire a sănătății comercializate fără rețetă, nu a făcut o ofertă, au declarat două surse.
Reprezentanții GSK, Nestle, Reckitt și Unilever au refuzat să comenteze, iar cei ai Coca-Cola nu au fost disponibili imediat.
Horlicks este o băutură pe bază de malț care datează încă din 1873, an în care doi britanici, James șiWilliam Horlick, au fondat o companie în Chicago pentru fabricarea acesteia. Băutura a fost dusă în India de soldați care au luptat împreună cu armata britanică în Primul Război Mondial.
Vândută în Marea Britanie ca o băutură înainte de culcare, Horlicks a fost dezvoltată de GSK într-un brand mult mai mare, în India. Dar producătorul britanic de medicamente a evaluat brandul și alte produse mai mici, după ce a cumpărat participația Novartis la o companie mixtă producătoare de produse de consum pentru sănătate, pentru 13 miliarde de dolari, în luna martie.