Nestle, Unilever și Coca-Cola se află printre companiile care au făcut oferte pentru Horlicks, divizia de nutriție din India a GlaxoSmithKline (GSK), care ar putea costa peste 4 miliarde de dolari, au declarat patru persoane apropiate situației, citate de Reuters.
Cele trei mari companii sunt văzute ca favorite pentru preluarea unei companii care oferă o bază semnificativă pe piața indiană care se dezvoltă rapid, scrie News.ro.
Chiar dacă indienii au suportat recent devalorizarea monedei și o taxă pe bunuri și servicii, populația în creștere și creșterea nivelului de trai fac din India o piață atractivă pentru companiile care încearcă să compenseze creșterea slabă de pe piețele occidentale.
CITEȘTE ȘI Brandul românesc Allview intră în această toamnă pe piața de televizoareNu se știe cine sunt celelalte companii ofertante, dar Reckitt Benckiser, companie care vrea să își dezvolte operațiunile pe piața produselor de îngrijire a sănătății comercializate fără rețetă, nu a făcut o ofertă, au declarat două surse.
Reprezentanții GSK, Nestle, Reckitt și Unilever au refuzat să comenteze, iar cei ai Coca-Cola nu au fost disponibili imediat.
Horlicks este o băutură pe bază de malț care datează încă din 1873, an în care doi britanici, James șiWilliam Horlick, au fondat o companie în Chicago pentru fabricarea acesteia. Băutura a fost dusă în India de soldați care au luptat împreună cu armata britanică în Primul Război Mondial.
Vândută în Marea Britanie ca o băutură înainte de culcare, Horlicks a fost dezvoltată de GSK într-un brand mult mai mare, în India. Dar producătorul britanic de medicamente a evaluat brandul și alte produse mai mici, după ce a cumpărat participația Novartis la o companie mixtă producătoare de produse de consum pentru sănătate, pentru 13 miliarde de dolari, în luna martie.