Metro România a lansat recent un nou concept de magazine pe segmentul de proximitate - LaDoiPași Extra - conceput pentru deservirea comunităților urbane și peri-urbane, care deja numără 30 de magazine în București.
„Obiectivul nostru pentru acest an este să depășim pragul de 50 de magazine în formatul Extra și să rămânem focusați în zona București”, au declarat, pentru Profit.ro, reprezentanții Metro România.
Noul format completează portofoliul METRO România pe segmentul retailului de proximitate, care include franciza LaDoiPași, care astăzi depășește 2.400 de magazine.
„Există diferențe între cele 2 formate de magazin, dar aceste diferențe sunt de maniera în care ele se completează și răspund nevoilor a mai multe profile de consumatori.
CITEȘTE ȘI Sergiu Diaconu, lanțul de cofetării Dulcinella: Inaugurăm noua fabrica la jumătatea lui 2026. Va crește de 10 ori capacitatea de producție și va avea circa 200 de angajați. Nu excludem să păstrăm și actuala fabricăFormatul Extra este un magazin care oferă un sortiment cu multe articole de diferențiere și soluții ”convenience” pentru un consumator cu puțin timp liber la dispoziție, un design atrăgător și servicii personalizate, toate adaptate pentru a răspunde preferințelor consumatorilor din mediul urban.
Modelul LaDoiPași clasic, unde avem un număr de peste 2.400 de locații, este un magazin conceput să răspundă nevoilor consumatorului din mediul rural și suburban, având un grad ridicat de prezență în aceste zone și un sortiment adaptat acestui tip de consumator”, mai spun reprezentanții Metro România.
Situate în zone urbane dense, magazinele LaDoiPași Extra au suprafețe cuprinse între 60 – 200 mp și propun o varietate extinsă de produse alimentare și non-alimentare, cu focus pe soluții tip ready-to-eat, ready-to-go, ready-to-cook.
„Este un format care are priză la public, clienții apreciind accesul rapid la o varietate mare de produse în proximitatea casei. Am observat în special focusul pe categoriile de legume-fructe proaspete și gamele ready-to-eat, ready-to-cook, ready-to-go, care se potrivesc perfect cu stilul de viață actual.
Contează mult experiența la cumpărături, iar magazinele sunt spațioase și pot fi parcurse rapid, ceea ce simplifică misiunea clienților, acesta fiind un alt element apreciat de publicul urban.
Publicul LaDoiPași Extra este urban și peri-urban, în timp ce publicul LaDoiPași este din mediul rural și suburban”, precizează reprezentanții Metro România.
CITEȘTE ȘI Lanțul de cofetării Dulcinella vrea să ajungă la 200 de locații în franciză. Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor: Obiectivul în 5 ani e să devenim lideri pe piața de cofetărieVeniturile, adaugă ei, cu siguranță sunt un element important, însă focusul este în direcția de a dezvolta un model de business care să fie profitabil pentru clienții Metro pe termen lung.
„Ne concentrăm pe optimizarea sortimentației, strategiilor de mercantizare și pe alte aspecte cheie ale afacerii, astfel încât să putem oferi clienților noștri un model de business eficient și sustenabil. E important pentru noi să pregătim terenul astfel încât viitorii noștri parteneri de franciză să aibă succes.
Ajutăm clienții HoReCa în direcția de a accesa canale de vânzare pe care nu le accesau anterior, în același timp ajutăm viitorul francizat să acceseze soluții de diferențiere, oferind consumatorului final o experiență de cumpărare mai bună. Momentan acest concept și tip de soluții este în faza de testare, vom continua să testăm astfel de soluții adaptate unui stil de viață modern”, mai spun reprezentanții Metro România.
CITEȘTE ȘI Berăria H cumpără clădirea unuia dintre cele mai cunoscute restaurante din București și pregăteste investiții de 40 milioane euro la Iași. Discuții pentru locații în alte două orașeMetro România a înregistrat în 2023 afaceri de 10,5 miliarde lei de la 9,3 miliarde lei în 2022, și un profit net de 41 milioane lei, de la 38 milioane lei, în anul precedent.
Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din București. În prezent, rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.
La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda. Compania operează în peste 30 de țări și are peste 89.000 de angajați la nivel mondial.
Metro este lider internațional în comerțul de produse alimentare și nealimentare cu ridicata, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum și ale comercianților independenți (Traders).
În întreaga lume, Metro are aproximativ 17 milioane de clienți
Compania operează în peste 30 de țări și are peste 89.000 de angajați la nivel mondial.
În anul financiar 2022/2023, Metro a generat vânzări de 30,6 miliarde de euro.