Lanțul de restaurante de tip fast-food McDonald's a raportat un declin surprinzător al vânzărilor trimestriale, consumatorii afectați de inflația ridicată preferând să mănânce acasă, în urma prețurilor mai ridicate ale meniurilor, transmit DPA și Reuters.
Vânzările globale au scăzut cu 1% în trimestrul doi din 2024, primul declin în ultimele 13 trimestre, în timp ce analiștii se așteptau la o creștere de 0,53%, conform datelor LSEG. Inflația persistentă a forțat consumatorii cu venituri mai scăzute să prefere opțiunile alimentare mai accesibile de acasă, ceea ce a determinat lanțurile de restaurante de tip fast-food, inclusiv McDonald’s și Burger King, să lanseze mai multe oferte accesibile pentru a-și majora vânzările, arată Agerpres.
Totuși, compania americană nu și-a modificat previziunile privind marja de profit în 2024, în segmentul mediu-superior de 40%, și a păstrat bugetul pentru cheltuieli de capital la 2,7 miliarde de dolari. Mai mult de jumătate din sumă va fi alocată deschiderii de noi restaurante în SUA și pe plan global.
După ce în 25 iunie McDonald’s a lansat meniul de cinci dolari, compania a decis să-l extindă și pe parcursul lunii august în majoritatea locațiilor din SUA.
„Cea mai mare lovitură pentru McDonald’s a fost reprezentată de consumatorii cu venituri mai scăzute care și-au redus vizitele mai mult decât în timpul altor perioade dificile din punct de vedere economic”, a apreciat analistul Brian Yarbrough de la firma Edward Jones.
Anul acesta, acțiunile McDonald’s au scăzut cu 15%, iar luni înregistrau un ușor avans în predeschiderea Bursei de la New York.
CITEȘTE ȘI FOTO LPP deschide al doilea depozit din România dedicat vânzărilor onlineCâștigurile companiei au totalizat 2,022 de miliarde de dolari, sau 2,80 de dolari pe acțiune, în trimestrul doi din 2024, față de 2,31 de miliarde de dolari, sau 3,15 dolari pe acțiune, în perioada similară din 2023. Veniturile s-au situat la 6,490 de miliarde de dolari, față de 6,498 de miliarde de dolari în trimestrul doi din 2023.