CEO-ul Renault, Luca de Meo, a prezentat investitorilor toate informațiile posibile referitoare la noua companie Ampere, de la care așteaptă rezultate remarcabile, deși în prezent are doar un singur model pe piață și pregătește lansarea celui de-al doilea. Noutatea acestui eveniment a fost modelul Twingo, care va fi versiunea franceză a viitoarei generații Dacia Spring.
Ampere este prima companie de autombile care nu va avea o marcă proprie, ci va produce și va vinde mașini Renault. De asemenea, Ampere va produce componente, software și chiar vehicule pentru marca Dacia, atunci când vor fi lansate primele modele produse în Europa de brandul românesc.
Planurile lui Luca de Meo, CEO al Renault și de asemenea CEO al Ampere sunt ambițioase, dar ele vin într-un moment în care piața de autombile electrice se confruntă cu o scădere a interesului din partea publicului, ceea ce înseamnă, până la urmă, o cerere tot mai redusă de astfel de automobile.
Pentru a-și susține planurile, Luca de Meo a dezvăluit un nou automobil electric pe care marca îl va produce. Este vorba despre Twingo electric, care probabil va prelua și numele E-Tech. Acesta urmează să devină cel mai accesibil automobil electric al grupului, după Dacia Spring, cu care va împărți, cel mai probabil, platforma. Modelul va fi lansat în 2026 și ar urma să concureze cu VW ID.2, prezentat deja sub formă de concept de compania germană.
De asemenea, VW a anunțat că un al doilea model va costa aproximativ 20.000 de euro. Stellantis a prezentat la rândul său noul Citroen e-C3, care din 2025 va avea o versiune ce va costa doar puțin peste 20.000 de euro. Alte modele accesibile sunt pregătite pentru piața din Europa, astfel că pentru Renault nu va fi ușor, având în vedere că are o ușoară întârziere în lansarea gamei electrice, în comparație cu principalii competitori.
În ce privește Ampere, planurile lui Luca de Meo vorbesc despre un volum de 1 milion de vehicule vândute în 2031, cu o gamă ce va avea șapte modele în acel moment. Pentru asta, pe lângă Megane E-Tech, existent pe piață, Scenic E-Tech, care se va lansa în 2024, dar și Renault 5 și Renault 4, pregătite pentru 2024 și 2025, în gama electrică vor mai fi introduse Twingo și alte două modele accesibile. Acestea vor fi dezvoltate pe platformele electrice derivate din actualele platforme CMF-B și CMF-CD, rebotezate AmpR Small și AmpR Medium.
CITEȘTE ȘI VIDEO BMW se alătură Mercedes și lansează sistemul de conducere autonomă Level 3 pe Seria 7Acestea vor beneficia de tehnologie Qualcomm și Google, regăsită deja pe primele două modele, Megane și Scenic. Renault spune că se așteaptă să ajungă la o paritate a prețurilor la mașinile electrice cu cele cu combustie înaintea concurenței, prin reducerea costurilor cu 40% până în 2027/2028. Ampere se bazează în evoluția sa și pe mărcile Nissan și Mitsubishi, care s-au angajat nu doar să investească aproximativ 800 milioane de euro, ci și să cumpere automobile produse de Ampere.
Pentru anul 2024, Luca de Meo își propune să deruleze o listare IPO a Ampere, însă precizează că acest lucru va fi posibil doar întro piață favorabilă. Având în vedere estimările pesimiste ale analiștilor, este posibil ca listarea pe care o urmărește în prezent Luca de Meo să fie amânată. Pentru a-și susține programul de lansare a companiei și listarea pe bursă, șeful Renault spune că țintește o marjă operațională de peste 10% în 2030, cu o conversie în numerare de peste 80%, în 2031.
CITEȘTE ȘI Sorin Grindeanu, pe Drumul Expres Craiova - Pitești: Până la Crăciun dăm în circulație lotul 3Luca de Meo: “Ampere este un răspuns ambițios, holistic și structural al industriei europene la provocările venite din est și vest. În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce vehicule electrice și conectate la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață.
Ampere este în primul rând o ilustrare a eforturilor pentru excelența tehnologică și experiența clienților: două platforme dedicate pentru vehicule electrice, o gamă robustă de șapte modele, o nouă generație de arhitectură electronică centralizată, o suită de software avansată bazată pe Android și cel mai compact și eficient ecosistem de aprovizionare și de producție EV, toate create în Europa.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Volvo readuce în actualitate monovolumele. Premieră mondială pentru EM90Unicitatea Ampere se bazează pe o abordare deschisă și orizontală cu cei mai buni parteneri din domeniu, asigurând un risc scăzut, flexibilitate și alocare inteligentă a capitalului pentru a naviga într-un mediu competitiv, aflat în schimbare rapidă.
Ampere combină tot ce e mai bun din două lumi: experiența și determinarea unui producător de automobile de top și agilitatea și inovația unui nou venit. Ampere este ESG în 3D, proiectat de la zero si atingând cel mai înalt standard în materie de decarbonizare, economie circulară și tranziție echitabilă.
Sunt mai mult decât încrezător că succesul Ampere se bazează pe expertiza și entuziasmul unei echipe foarte diverse, care s-a dovedit extrem de eficientă în ultimii doi ani de pregătire.”
Renault spune că, până în 2027/2028, costurile de producție pentru a doua generație de vehicule electrice de segment C vor fi reduse cu 40 %, într-un plan foarte exact:
• Motor Electric (baterie și motor):
- Reducerea cu 50% a costului bateriei pentru vehiculele din aceeași gamă.
- Reducerea cu 25% a costului motorului per vehicul.
• Vehicul (platformă și caroserie):
- Reducerea cu 25% a costului platformei per vehicul.
- Reducerea cu 15% a costului caroseriei per vehicul.
• Excelență Operațională care va duce la reducerea cu 50% a costurilor de producție și a celor de aprovizionare.
Renault a anunțat și țintele de prețuri pe care și le propune pentru mașinile sale electrice. Pe lângă Megane E-Tech, care costă circa 38.000 de euro, urmează Scenic E-Tech, la circa 40.000 de euro, SUV, Renault 5, la circa 25.000 de euro, Renault Twingo, cu aproximativ 20.000 de euro. Singurul fără preț este Renault 4, un B-SUV, care amintește de vechiul 4CV.