Retailerul britanic Marks & Spencer (M&S) va închide toate cele 11 magazine alimentare sub franciză din Franța, gestionate împreună cu partenerul SFH, din cauza noilor reglementări comerciale adoptate în urma Brexitului, care au redus disponibilitatea produselor, transmite Reuters.
M&S a declarat joi că cele nouă magazine franțuzești ale sale rămase, gestionate de Lagardere Travel Retail, își vor continua activitatea și că cele două companii lucrează la un viitor model de afaceri durabil, scrie News.ro.
Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, Altex, ING și Telekom România și programată pentru 30 septembrie. Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI
Președintele Archie Norman s-a plâns luni de zile că M&S se luptă să introducă mărfuri în Irlanda și Franța de când Marea Britanie a părăsit piața unică a UE la începutul anului, din cauza cantității uriașe de documente necesare.
"M&S are o istorie îndelungată în serviciul clienților din Franța și aceasta nu este o decizie pe care noi sau partenerul nostru SFH am luat-o cu ușurință", a spus Paul Friston, directorul internațional al M&S.
În situația actuală, complexitatea lanțului de aprovizionare în vigoare după ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană face acum aproape imposibil să servim clienților produse proaspete și refrigerate la standardele înalte pe care le așteaptă, rezultând un impact continuu asupra performanței afacerii noastre ", a adăugat el.
Cele 11 magazine care se vor închide până la sfârșitul acestui an sunt situate predominant pe străzile mari ale Parisului, în timp ce cele nouă administrate de Lagardere sunt situate în hub-uri de călătorie, cum ar fi aeroporturi, stații de cale ferată și metrou.
Un purtător de cuvânt al premierului Boris Johnson a apărat procesul Brexit.
"Credem că abordarea pe care am adoptat-o este cea corectă. Este ceva pentru care publicul a votat și aduce deja beneficii publicului", a spus purtătorul de cuvânt.
CITEȘTE ȘI Producătorul de încălțăminte On, susținut de Roger Federer, a obținut o evaluare de 11,35 de miliarde de dolari la debutul acțiunilor la New YorkGuvernul a oferit, de asemenea, finanțare semnificativă, sfaturi și sprijin pe tot parcursul perioadei Brexit, astfel încât companiile să poată pregăti și înțelege schimbările, au adăugat acesta.
În aprilie, M&S și-a reconfigurat activitatea magazinelor alimentare din Republica Cehă pentru a elimina riscurile lanțului de aprovizionare. Compania a retras toate produsele proaspete și refrigerate din magazinele sale și a dublat gamele de produse congelate și ambalate.
Luna trecută, M&S și-a îmbunătățit perspectivele de profit după o creștere a cererii de alimente pe piața sa internă și o creștere a vânzărilor de haine online.