Pe fondul creșterii constului vieții, autoritățile din Regatul Unit vizează o temperare a consumului inclusiv prin frânarea publicității mincinoase.
Persoanele responsabile pentru reclamele înșelătoare la ofertele de tipul ”cumpărați acum, plătiți mai târziu” riscă doi ani de închisoare, a avertizat autoritatea de reglementare a sectorului financiar din Marea Britanie, care a spus firmelor care oferă împrumuturile să nu mai încurajeze ”cumpărarea sub impuls” și să precizeze taxele de rambursare cu întârziere, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Pe măsură ce criza costului vieții din Marea Britanie se înrăutățește, Autoritatea pentru Conduită Financiară a spus așa-numitelor firme BNPL (Buy Now Pay Later) și Consorțiului Britanic pentru Retail (British Retail Consortium) că beneficiile împrumuturilor pe termen scurt, fără dobândă și la fața locului sunt subliniate în reclame fără indicații corecte și proeminente despre riscurile relevante.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În timp ce împrumuturile BNPL, care repartizează rambursările pentru bunuri precum haine pe câteva săptămâni, nu sunt reglementate în Marea Britanie, FCA are competențe de a interveni în modul în care sunt promovate și a forțat anul acesta să fie retrase sau modificate 4.226 de promoții.
Banii devin din ce în ce mai puțini pentru mulți britanici, care se confruntă cu creșterea costurilor energiei și cu o inflație aflată la cel mai ridicat nivel din ultimii 40 de ani, care duce la creșterea prețurilor alimentelor, făcând produsele BNPL o opțiune în criză financiară. ”Pe măsură ce ne confruntăm cu o criză a costului vieții, consumatorii sunt nevoiți să ia decizii dificile cu privire la finanțele lor și la modul în care plătesc pentru bunuri și servicii”, a declarat Sheldon Mills, directorul executiv pentru consumatori și concurență al FCA.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul retrage ordonanța care majorează salariile angajaților la stat, pe motiv de discriminare, și vine cu alt act. Ce prevede noua formă și cu ce se vine în locCreditorii BNPL câștigă bani luând o parte din ceea ce vând comercianții, iar unele bănci s-au alăturat recent grabei de a servi clienți care, în mod normal, nu ar putea obține un card de credit sau ar trece de verificările stricte de credit. Unii creditori BNPL percep comisioane de întârziere, iar neplata poate afecta, de asemenea, ratingurile de credit ale consumatorilor.
FCA, care nu a identificat niciun creditor, le-a spus operatorilor BNPL Clearpay, Klarna, Laybuy și Openpay, în februarie, să-și schimbe contractele, după ce au identificat potențiale prejudicii aduse clienților. A trebuit să folosească legislația privind drepturile consumatorilor pentru a face acest lucru, iar Marea Britanie urmează să organizeze o consultare publică cu privire la un proiectul de lege, pentru a introduce verificări ale accesibilității BNPL.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Datele confirmă că piața auto a avut cea mai bună lună în iulie și a crescut în acest an, în pofida unei scăderi aparenteKlarna a declarat că reclamele sale respectă regulile FCA și clarifică consecințele plăților neefectuate. "Continuăm să cerem o reglementare proporțională a sectorului, astfel încât consumatorii să fie protejați, indiferent de furnizorul pe care îl aleg”, a spus un purtător de cuvânt al Klarna.
Bain & Co a declarat într-un raport de anul trecut că tranzacțiile BNPL au valorat 5% din piața de comerț electronic din Marea Britanie, sau 6,5 miliarde de lire sterline, în 2020, cu rate anuale de creștere de 60% până la 70%. FCA a spus că va folosi prerogativele penale și de reglementare împotriva încălcării regulilor care trebuie respectate de o firmă autorizată de FCA pentru toate promoțiile financiare.