Aproape trei sferturi dintre bucureștenii respondenți unui sondaj mănâncă în oraș cel puțin o dată pe săptămână, localurile preferate fiind puburile, terasele și restaurantele din centrul orașului, iar cei mai mulți își doresc să servească preparate tradiționale românești.
Două treimi s-au declarat fani ai mâncării tradiționale românești, iar 76% dintre intervievați au comandat în restaurant astfel de specialități în ultimele trei luni, relevă un studiu City Grill.
Mâncarea românească este preferată mai ales de bărbați, cu vârste cuprinse între 40 și 49 de ani, care au venituri medii. Femeile preferă mai degrabă bucătăria italienească, pe cea mediteraneană sau pe cea libaneză, la fel ca și segmentul tânăr de clienți.
Pe măsură ce veniturile clienților cresc, preferințele se îndreaptă către bucătăria asiatică, în special cea japoneză. În ceea ce privește băuturile consumate, limonada (61,8%) și sucurile fresh fac parte cel mai frecvent din comenzile femeilor, în timp ce bărbații preferă berea la sticlă (53%) sau la halbă (39%). Ceaiul este mai puțin comandat, fiind ales de 18% dintre intervievați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește frecvența ieșirilor în oraș, jumătate dintre bucureștenii care au participat la studiu au declarat că ies de 1-3 ori pe săptămână în oraș pentru a lua masa. Cei mai mulți preferă restaurante de cartier, dar mai ales pe cele din centru. 35% sunt interesați ca locul unde ies la masă să aibă amenajări prietenoase pentru copii, în timp ce un bărbat din cinci și-ar dori să poată urmări sport la TV în timp ce ia masa.
Bărbații cu vârste între 24 și 39 de ani sunt cei care ies cel mai des în oraș, dar sunt și cei care nu sunt deranjați să ia masa singuri (29%), față de doar 10% dintre femei. Cele mai multe femei, adică peste 60%, preferă să ia masa în oraș cu prietenii.
În privința bugetului alocat ieșirilor la masă, 34% cheltuiesc sub 50 de lei, în timp ce aproape o treime alocă între 50 și 99 de lei. 32% cheltuiesc peste 100 de lei, dintre care aproape 10 procente depășesc suma de 200 de lei pentru o masă în oraș. Pentru bucureșteni, o ieșire din 10 este una specială, ceea ce poate genera un comportament diferit de consum.
Raportul a fost realizat de firma de cercetare de piață Quantix pentru Grupul City Grill în perioada mai-iulie 2018, în București, pe un eșantion de 723 de persoane, în urma unui studiu cantitativ, cât și calitativ.