Cele 26 de magazine de la nivel national ale Profihairshop, retailer specializat în comercializarea de produse profesionale pentru îngrijirea părului, au înregistrat vânzări de 4 milioane de euro în primele 9 luni ale acestui an, în creștere cu 35% față de perioada similară a anului trecut. În această perioadă, compania a deschis trei magazine noi, în București, Craiova și Brăila.
“Deși încă la început - primul magazin specializat în aceste produse fiind lansat de Profihairshop în urmă cu 4 ani - piața produselor profesionale de îngrijire este în continuă creștere, cu un ritm anual de aproximativ 25%. Rezultatele foarte bune obținute în primele 9 luni ale anului se datorează atât interesului din ce în ce mai mare pentru îngrijirea acasă cu produse profesionale în detrimentul celor de masă, dar și investiției în extinderea gamelor comercializate și a rețelei cu 3 noi magazine în acest an” a declarat Klaus Reisenauer, Managing Partner Profihairshop.
Piața produselor cosmetice profesionale vândute în exteriorul saloanelor este estimată în acest moment la 28 milioane euro, ponderea cea mai mare fiind deținută de produsele pentru îngrijirea părului (17 milioane euro), urmate de produsele pentru îngrijirea corpului (7 milioane euro) și cele de manichiură - pedichiură (3 milioane euro).
”Consumatorii românii sunt încă la început în ceea ce privește îngrijirea acasă cu produse profesionale, însă un semn în direcția maturizării pieței îl reprezintă faptul că aceștia încep să pună mai mult accent pe calitatea produselor, pe alegerea produsului potrivit tipului de piele și păr pe care îl au, fiind din ce în ce mai puțin convinși de promoții și reduceri de preț”, arată Profihairshop.
CITEȘTE ȘI Pegas vrea să vândă 10.000 de cămăși pentru cicliști produse de BraiconfConsumatorii sunt preponderent femei, în procent de 85%, pe segmentul de vârstă 20 – 50 ani, iar restul de 15% este reprezentat de consumatori bărbați cu vârste cuprinse între 20-45 ani, numărul lor fiind în continuă creștere în ultimii ani.
În topul celor mai căutate categorii de produse au fost produsele de îngrijire (șampoane, balsamuri, măști-tratament, uleiuri de par), produse de styling și vopsele, urmate de unghii , cosmetică și accesorii de par. Valoarea unui bon mediu a fost de 100 Ron, în timp ce în alte țări europene precum Germania și Austria valoarea unui bon mediu este dublă (200 Ron), lucru datorat faptului că în rândul populației există deja o cultură a îngrijirii acasă cu produse profesionale, iar consumatorii cunosc mai bine produsele și avantajele lor.
Profihairshop comercializează în prezent 50 de game profesionale printre care Wella, Sp, Nioxin, L’Oreal, Joico, Londa, Moroccanoil, Tigi, Oro Del Marocco, Joc, precum și accesorii de îngrijire a părului, aparate electrice, și produse de cosmetică și unghii. În portofoliu se regăsesc și produse de îngrijire care se adresează exclusiv barbatiilor: EXL , produse de la Loreal Men, B.app, Wella Sp Men.
Lansat în 2009, Profihairshop face parte din grupul dezvoltatorului imobiliar OASIS retail & development din Sibiu, condus de Klaus Reisenauer și Kurt Wagner, și este în prezent cel mai mare retailer din România specializat în comercializarea de produse profesionale de îngrijire a părului.