Volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 2,1% în Uniunea Europeană și cu 1,9% în zona euro, în octombrie, comparativ cu perioada similară din 2023, iar Luxemburg și România au avut cel mai semnificativ avans, conform datelor publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în octombrie, comparativ cu perioada similară din 2023, s-a înregistrat în Luxemburg (15,4%), România (10,2%) și Croația (6,7%), iar cele mai semnificative scăderi au fost în Finlanda (minus 2,9%), Belgia (minus 2,5%) și Estonia (minus 1,6%), scrie Agerpres
În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au crescut cu 0,7%, cele de produse non-alimentare cu 3%, iar cele de combustibili auto cu 0,6%.
Volumul comerțului cu amănuntul a scăzut cu 0,5% în zona euro și cu 0,3% în Uniunea Europeană, în octombrie, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat un avans de 0,5% în zona euro și de 0,4% în UE.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în octombrie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Luxemburg (2,4%), Polonia (2,2%) și Lituania (1,5%), cele mai semnificative scăderi fiind în Belgia (minus 1,7%), Germania (minus 1,4%), Cipru și Danemarca (ambele cu minus 1,1%). România a raportat un avans de 1,1 în octombrie, după o expansiune de 0,9% în septembrie.
În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au scăzut cu 0,1%, cele de produse non-alimentare cu 0,7%, iar cele de combustibili auto cu 0,5%.
Conform datelor Institutului Național de Statistică, în România volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), ca serie brută, a înregistrat în octombrie 2024 vs octombrie 2023 o creștere cu 11,1%, pe fondul vânzărilor de produse nealimentare (+19,4%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,8%) și al comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+2,9%).
CITEȘTE ȘI Flanco extinde magazinele Smart DiscounterCa serie ajutată, în aceeași perioadă, cifra de afaceri din același tip de comerț a crescut cu 10,6%, datorită rezultatelor înregistrate de vânzările de produse nealimentare (+18,9%), vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,2%) și de comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+2,2%).
Conform INS, în luna octombrie a acestui an față de septembrie 2024, afacerile din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) au crescut atât ca serie brută (+2,3%), cât și care serie ajustată (+0,9%).