Discounterul german Lidl, pe locul trei în topul vânzărilor din România, după Kaufland și Carrefour, pregătește construcția unui nou magazin, pe un teren cumpărat anul trecut de la Federația Comunităților Evreiești din România, unde funcționau, în trecut, un spital și cămine, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Retailerul a plătit circa 2,4 milioane de euro pe terenul în suprafață de aproximativ 6.000 de metri pătrați al Federației Comunităților Evreiești Mozaice din România, amplasat în apropierea parcurilor Tei și Plumbuita, potrivit surselor Profit.ro.
În ajunul Crăciunului trecut, Lidl a primit certificatul de urbanism necesar construcției unui supermarket și amenajării parcării aferente.
În ultimii ani, retailerul german a fost într-un proces de expansiune agresivă în România, acumulând un număr impresionant de terenuri. Anul trecut l-a încheiat cu inaugurarea a 28 de magazine, după ce un an mai devreme a deschis alte 24 de supermarketuri, cele mai multe de la intrarea pe piață, în 2011.
Anterior acestei viitoare investiții, Profit.ro a anunțat alte 8 noi magazine Lidl în București, aflate în diferite stadii de avizare a construcției. Unul în locul Autogării Internaționale Rahova, cumpărată de la grupul Atlassib, altul în locul centrului de montaj al instalațiilor GPL din zona Progresul, printr-un contract de superficie cu bulgarii de la AGR Autogas Group. Unul în cartierul Vatra Luminoasă, pe un teren cumpărat de la grupul financiar Rockefeller; altul pe o parte din terenul fostei fabrici Helitube din cartierul Colentina; încă unul în cartierul Tei, pe un teren al omului de afaceri Silviu Talpău – unul dintre proprietarii grupului Fratelli; încă unul pe o parte din terenul fostei fabrici Filan din cartierul Pantelimon; unul pe o bucată din fosta fabrică Energomontaj de lângă CET Sud; altul în locul fostei tipografii Fed Print, ce aparține femeii de afaceri Veronica Gușă de Drăgan; și unul în cartierul Rahova, pe Șoseaua Sălaj 241, pe un teren cumpărat în 2017.
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?Lidl a înregistrat, în 2019, afaceri de 9,7 miliarde de lei, în creștere cu circa 24% față de cele din 2018, marcând unul dintre cele mai alerte ritmuri de creștere de pe piața locală de retail. Rețeaua Lidl numără circa 290 de magazine la nivel național, dintre care 37 în București, și 5 centre logistice, pentru care lucrează peste 8.000 de angajați. Pentru acest an, reprezentanții rețelei au anunțat că vor să mai deschidă aproximativ 20 de magazine noi.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Aurel Nețin, despre premium în businessLidl și Kaufland fac parte din grupul Schwarz, al șaselea cel mai mare retailer din lume după cifra de afaceri.