Librex, unul dintre principalii jucători de pe piața locală de carte, urmărește pentru anul în curs o creștere a business-ului de aproximativ 20 de procente comparativ cu anul 2021, pe care l-a încheiat cu volume de 1,5 milioane euro.
Compania urmează să bugeteze investiții în valoare de 120.000 euro.
Pentru susținerea obiectivului, Librex a intensificat activitatea pe partea de editură, cărțile publicate în regie proprie reprezentând aproximativ 12% din vânzări. Până la finalul anului, Librex urmează să lanseze 50 de cărți în cadrul editurii, cu scopul de a crește ponderea acestora în business la 19%. Strategia răspunde, astfel, scumpirilor, care nu au ocolit industria cărții.
Tot în acest sens, Librex urmează să își dezvolte oferta de cărți în format electronic, e-book și audiobook, vizând cu predilecție categoriile de beletristică și dezvoltare personală.
Majorări au cunoscut și bugetele de marketing dedicate campaniilor promoționale, motiv pentru care, în 2022, valoarea coșului mediu de cumpărături a crescut cu 10%, la 117 lei.
„Din primul an de activitate, am încercat să facem business în linie cu trendurile din e-commerce, să învățăm din greșeli și să creștem. Situația din 2022 este cumva fără precedent, instabilitatea economică și scumpirile din toate industriile aducându-ne în ipostaza în care căutăm necontenit soluții pentru menținerea prețului final la cote cât mai accesibile. Anul acesta am intensificat eforturile de marketing, cu focus pe campaniile promoționale și de oferte, așa cum este cazul și în această săptămână aniversară, în care avem multiple campanii în desfășurare”, spune Ionuț Radu, Fondator și CEO Librex.ro.
2022 este primul an în care categoria de beletristică se află în scădere sensibilă, de 5%, în timp ce categoria de dezvoltare personală, spiritualitate și educație financiară a crescut cu 6%. Categoria cărților pentru copii și-a menținut ritmul de creștere din ultimii doi ani, de 5%.
Librex.ro a fost fondată în 2010.