Mai întâi a fost Black Friday, apoi Cyber Monday. Acum, consumatorii însetați de oferte au un motiv să cumpere online încă o zi. Este vorba despre ”Travel Tuesday”, sau Marțea Călătoriilor, prima marți după vacanța americană de Ziua Recunoștinței, îi vizează pe cei care caută reduceri la călătorii, mai degrabă decât televizoare cu ecran plat, relatează CNBC.
Interesul de căutare pentru ”Travel Tuesday” a crescut cu peste 500% din 2021 până în 2023, potrivit unui raport publicat recent de McKinsey & Company.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Căutările sunt cele mai mari în rândul consumatorilor americani și canadieni, dar interesul este în creștere și în Australia, Regatul Unit, Țările de Jos și Spania, potrivit McKinsey.
Google Trends susține acest lucru, afișând căutările pentru ”Marțea Călătoriilor” începând din noiembrie 2017, care au scăzut în timpul pandemiei și au crescut puternic în 2022 și 2023, mai ales în America de Nord, Europa de Vest și Australia, scrie News.ro.
”Companiile de turism europene pot anticipa posibilitatea ca Travel Tuesday să devină un fenomen în creștere în regiunea lor”, notează raportul lui McKinsey. Cu excepția Singapore, Travel Tuesday nu a prins încă în Asia, se arată în raport, poate din cauza popularității regionale a ”Zilei celibatarilor” din China – o perioadă de vânzări de câteva săptămâni care atinge vârful anual pe 11 noiembrie.
Dar asta nu împiedică companiile asiatice să participe la vânzări pentru a ajunge la clientela globală.
Kristen Jennings Graff, director de vânzări și marketing la Bawah Reserve, o stațiune ecologică din Insulele Riau din Indonezia, a declarat că compania ei a lansat prima promoție ” Travel Tuesday” în 2023.
”Am avut o ofertă care a fost o alegere – upgrade, reducere sau un zbor gratuit. A generat vânzări bune pentru noi”, a spus ea.
CITEȘTE ȘI IKEA va plăti 6 milioane de euro prizonierilor est-germani forțați să-i construiască mobilierul, într-o mișcare de referințăZboruri, hoteluri și croaziere
Raportul lui McKinsey, intitulat ”Travel Tuesday este real și în creștere”, a arătat că rezervările la hoteluri, companii aeriene și croaziere în rândul călătorilor americani au crescut în ”Travel Tuesday” de anul trecut, care a avut loc pe 28 noiembrie 2023.
Rezervările companiilor aeriene au crescut cu peste 60% în acea zi, iar croazierele cu peste 50%, din perioada de două săptămâni înainte și după aceasta, potrivit raportului.
Rezervările la hotel au crescut și ele cu 28%, deși au fost ușor eclipsate de rezervările făcute cu o zi înainte, care a fost Cyber Monday, potrivit raportului.
Căutările pentru ”Cyber Monday” sunt mult mai mari decât pentru ”Travel Tuesday”, dar interesul pentru prima este în scădere.
”Rezervarile de călătorie făcute în Travel Tuesday le-au depășit pe cele făcute în Cyber Monday”, a spus Ryan Mann, partener în cadrul McKinsey’s Travel, Logistics and Infrastructure și unul dintre autorii raportului.
Dar Mann avertizează că Travel Tuesday s-ar putea să nu facă pentru industria turismului ceea ce Black Friday a făcut pentru retail. În ambele date, consumatorii caută cele mai bune oferte, a spus el.
”Dar, spre deosebire de unele dintre achizițiile de impuls pe care consumatorii le fac de Vinerea Neagră, rezervările de călătorie pot necesita mai multă planificare.”
Pentru cei care sunt gata să rezerve, pot găsi reduceri la tarife aeriene, croaziere și pachete turistice, multe hoteluri oferind reducere de 20-30% la cele mai bune tarife disponibile.
CITEȘTE ȘI Ministerul Finanțelor a modificat parțial regulile de aplicare a amnistiei fiscaleCălătorii pot consulta ofertele de Travel Tuesday din 2023 pentru a-și face o idee la ce să se aștepte în acest an.
O parte din cheltuielile de sfârșit de an
În fața creșterii costurilor de călătorie și a presiunilor inflaționiste, călătorii spun că găsirea unei oferte bune este o prioritate. O zi alocată reducerilor de călătorie poate fi un câștig pentru călători și o oportunitate pentru companii de a-și spori veniturile într-o perioadă în care de obicei există o pauză în rezervări, potrivit McKinsey.
Sfârșitul lunii noiembrie/începutul lunii decembrie este adesea considerat prea târziu pentru rezervările de iarnă și prea devreme pentru cele de vară, se arată în raport. Poate fi, de asemenea, o modalitate de a obține o parte din cheltuielile de vacanță de sfârșit de an, care au fost mult timp dominate de cadourile fizice.
Mai mult de jumătate dintre americani (58%) spun că preferă să-și cheltuie banii în călătorii în loc să facă cumpărături, potrivit sondajului Winter Travel Survey 2024, de la compania de finanțe personale WalletHub.
Un sondaj global Amex Trendex din 2024, efectuat pe peste 13.000 de adulți care câștigă cel puțin 50.000 de dolari pe an, a arătat că aproximativ unul din trei respondenți a spus că intenționează să ofere ”o experiență” unei persoane semnificative sau copiilor lor. Rata a crescut și mai mult pentru prieteni, aproape 70% spunând că preferă să ofere o experiență sau să călătorească, în locul unui cadou material, potrivit sondajului.
Experiențele de top au fost pentru divertisment (59%) și călătorii (54%), potrivit sondajului Amex publicat în septembrie.