Retailerul român Komoder, producător de fotolii de masaj, a anunțat rezultatele financiare pentru 2021: cifra de afaceri a fost de 7,5 milioane de euro, ceea ce a însemnat că și-a atins obiectivul propus în 2020. Vânzările lunare depășesc jumătate de milion de euro, incluzând vânzările externe și locale, în timp ce o medie a vânzărilor lunare pentru anul 2021 se ridică la 650.000 de euro.
„Ca și număr de unități vândute, Komoder are o cifră care tinde spre 300 de unități pe lună, ceea ce e bine, dar după ultimele investiții în flotă și depozitare, pe care am extins-o în ultima jumătate a anului trecut, această cifră va crește cu siguranță”, adaugă Adrian Rus, fondatorul Komoder.
Totodată, cea mai mare investiție într-un spațiu de showroom a fost de 250.000 de euro, la Rotterdam, la finalul anului 2021, care a devenit un spațiu de relaxare în care clienții vin și se simt foarte bine. Anul trecut, alte showroom-uri s-au deschis Pecs, Lyon, Londra și București.
Pentru 2022, Komoder estimează o cifră de afaceri de 9,5-10 milioane de euro, mai ales după investițiile pe care le-au făcut în extinderile din afara țării, prin logistică și prin serviciul premium de livrare și montaj.
Ca și planuri de dezvoltare, Komoder a deschis un showroom la Marbella, în Spania, și urmează să mai deschidă un magazin la Viena, în Austria.
„În principiu, vrem să fim mai activi pe plan extern pentru că sunt multe piețe pe care le-am servit până în acest moment on line, dar e mare cererea pentru showroomuri în care oamenii să poată testa mai bine produsele noastre. De aceea ne-am orientat spre Austria și Spania pentru că suntem activi de câțiva ani buni pe aceste piețe. La Marbella este al treilea showroom pe care îl deschidem în Spania din 2017 până în acest moment, iar la Viena este primul punct de lucru din Austria, cu toate că activitatea noastră comercială și vânzările noastre în această țara au început acum doi ani și jumătate”, menționează Adrian Rus.
Noi trenduri pentru întoarcerea la birou: companiile investesc în spații de relaxare pentru angajați
Datorită faptului că unele companii încearcă să îi atragă pe oameni din nou la birou, oferind diverse beneficii pe care nu le aveau până în acest moment, spațiile de relaxare devin importante pentru clienții din zona corporate.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Apar tot mai multe prognoze care indică o extindere a crizei cipurilor. Abia în 2024 se va observa o situație mai bunăCererea a crescut în special pe produsele pentru utilizare în spațiul business, pentru că trendul este de a fideliza angajatul, de a-l aduce la birou și de a-l motiva să renunțe la munca de acasă.
„Cea mai valoroasă comandă livrată anul trecut a fost către un mare client din București, o multinațională, cu o comandă plasată de 55.000 de euro. E un record peste comanda cea mai valoroasă din 2021 care s-a ridicat la 35.000 de euro”, adaugă Adrian Rus.
Komoder vinde produsele în rețeaua proprie de magazine dar și online, cu o medie de 10-15 comenzi zilnic, iar cel mai bine vândut produs ajunge la 2.000 de euro. Anul acesta, retailerul a ajuns la 300-400 de unități vândute lunar.