Comisarii de la Protecția Consumatorilor Timiș au dat amenzi de 60.000 de lei în urma unui control făcut la magazinul Kaufland din Timișoara, fiind găsite nereguli legate de prețul produselor prezentate ca fiind oferte de Black Friday. De asemenea, s-au găsit nereguli privind depozitarea unor alimente, acestea fiind retrase de la vânzare, și s-a dispus oprirea temporară a activității la toneta alimentară din parcarea magazinului.
UPDATE Vezi mai jos reacția Kaufland
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a controlat, vineri, ofertele speciale de produse alimentare și nealimentare de la magazinul Kaufland Timișoara, promovate în revista proprie, precum și zona de alimentație publică, scrie News.ro.
Astfel, au fost constatate mai multe abateri: la 18 din cele 28 de produse alimentare și nealimentare, prezentate în revista Kaufland ca fiind oferte de Black Friday, controlate, s-a stabilit că, în magazinul timișorean, se comercializau la același preț ca înaintea perioadei de campanie.
De asemenea, la toneta de alimentație publică plasată în parcare, în vecinătatea întrării in magazinul Kaufland Timișoara, s-au constatat: utilizarea unui cuptor necurățat si neigienizat de mult timp, cu resturi alimentare arse și cu depuneri în strat gros de grăsime arsă, utilizarea unor grătare electrice necurățate, neigienizate, prezența unor ventilatoare, în spațiul de frig, necurățate și neigienizate.
În două vitrine de frig și una caldă, de la Kaufland, în care erau depozitate diferite sortimente de mezeluri, brânzeturi, respectiv preparate calde, aceste produse nu erau depozitate la temperatura declarată de producător prin eticheta produsului.
CITEȘTE ȘI Construirea unui site web - trei pași pentru un start bunCa urmare, CJPC Timiș a dat amenzi contravenționale în valoare totală de 60.000 lei și a dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare afectate de regimul greșit de temperatură din vitrine și oprirea temporară a prestării de servicii pentru toneta de alimentație publică de la Kaufland Timișoara.
UPDATE Kaufland susține că a remediat imediat toate neconformitățile identificate de autorități la magazinul din Timișoara și a stabilit măsuri care să prevină apariția lor în viitor.
"Toate aspectele identificate de autorități au fost soluționate în cel mai scurt timp. Am acționat prompt în vederea remedierii imediate și pentru a stabili măsuri care să prevină apariția unor astfel de neconformități pe viitor. Activitatea magazinului nu a fost întreruptă și în acest moment funcționăm conform programului. Ne pare rău pentru ce s-a întâmplat în magazinul din Timișoara și apreciem eforturile susținute din partea autorităților din ultima perioadă. Vom colabora mereu cu acestea pentru a oferi clienților cele mai bune produse și servicii", precizează Kaufland.