Retailerul german Kaufland promite că va prelua integral porci de la jumătate dintre fermierii mici și mijlocii din România, într-un program național denumit "carne de porc 100% românească", având ca scop declarat creșterea ponderii în care carnea de porc autohtonă este prezentă la raft în magazinele brandului.
”Programul susține în mod durabil dezvoltarea capacității de producție interne a cărnii de porc și răspunde cu o soluție la faptul că în România, circa 60% din carnea de porc din comerț provenea din alte țări”, spun oficialii Kaufland România.
”Când proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland România va prelua peste 60% din carnea de porc românească, un volum fără precedent în retail. Astfel, cantitatea preluată de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an. Programul este implementat treptat, iar în prezent, Kaufland România deja primește livrări de peste 400 de porci/zi și crește progresiv, de la o săptămână la alta, urmând ca până la finalul anului să dubleze cantitatea", a anunțat compania.
Cooperativa Agricolă „Țara Mea”, care susține programul, impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrană naturală, din furaje ce provin exclusiv din agricultura românească, fără soia, pentru a obține gustul tradițional al cărnii de porc românești, de calitate superioară în raport cu cea de import.
Cooperativa este responsabilă de întregul lanț de planificare, coordonare, de livrare a tineretului porcin la exploatațiile de îngrășare, de menținere a relației cu cei peste 100 de mici fermieri din program și de gestionare a volumului cărnii.
Potrivit Cooperativei, România producea în 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producția internă a scăzut semnificativ, ajungând în anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar în prezent la 4.460.000 de porci.
CITEȘTE ȘI Patronat: Ouăle se vor ieftini abia la primăvară, când cresc puicuțele în Europa și încep să ouă. Nu există însă explicații logice pentru scumpirile de pe piața româneascăPentru a acoperi cererea de consum de pe piața locală, România trebuie cel puțin să dubleze producția internă de carne de porc.
Anul trecut, producția totală de carne de porc a crescut cu doar 4,6%, conform Institutului Național de Statistică.
Aproximativ 60% din carnea de porc din comerțul modern și tradițional provine din import.
Conform datelor Ministerului Agriculturii, România importă anual circa 230.000 tone porci și carne de porc (aproximativ 30.000 tone porci vii și 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importată.
În același timp, România exportă de aproape 60 de ori mai puțin, adică circa 4.000 tone carne și produse din carne de porc.
Cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total de carne, fiind urmată de cea de pasăre, cu un consum de 15-20 kg anual și de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total.
Per total, consumul de carne în România este mai mic față de cel din țările mai dezvoltate: fiecare român mănâncă în jur de 60 de kilograme de carne/an, față de media europeană de 70-75 de kilograme pe an.
Grupul german Kaufland, liderul pieței locale de retail, a obținut în România o cifră de afaceri de 9,69 miliarde lei (2,13 miliarde euro) în 2016.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în șapte țări și o rețea de 115 magazine în România.