Retailerul german Kaufland deschide joi hipermarketul pe care l-a construit pe terenul fostei fabrici de bere Grivița din București, în apropiere de rivalul Carrefour Orhideea. Investiția într-un magazin Kaufland se situează între 6 și 9 milioane euro, în funcție de oraș, valoarea terenului sau suprafața magazinului.
Acesta este al 11-lea magazin Kaufland din București și al 108-lea din România.
O firma deținută de mai multi investitori români a cumpărat în 2013 terenul de 2,7 hectare unde a funcționat fosta fabrică de bere Grivița, de la producătorul de bere Heineken. O parte din acest lot a ajuns în portofoliul germanilor de la Kaufland.
În 2015, Kaufland a deschis doar 5 magazine, la jumătate față de anul anterior. 2005 este anul în care Kaufland a deschis cele mai puține magazine, respectiv trei.
CITEȘTE ȘI 2015, un an bun pentru retaileri, cu tranzacții, extinderi și vânzări în creștereKaufland este cel mai mare retailer din România, cu afaceri de 1,8 miliarde euro în 2014 și peste 14.300 de angajați la sediul central în București, în magazine și la centrele logistice situate în Parcul Industrial Ploiești si Turda.
Compania este parte a grupului german Schwartz, prezent în România și cu rețeaua de discount Lidl.
În prezent, Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări: în Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croația, Bulgaria și România.