Rețeaua de hipermarketuri Kaufland a depășit anul trecut în România afaceri de 16 miliarde lei (de la 13,9 miliarde lei în 2021), cu un profit net în scădere la 884,3 milioane lei (de la 887 milioane lei în anul precedent).
Soluțiile pentru finanțarea afacerilor locale într-un context macroeconomic și social complex, tipurile de finanțări care pot susține dezvoltarea mediului antreprenorial local, oportunitățile antreprenoriale vor fi prezentate la Conferința EU FUNDS Profit.ro FirstBank și Visa - Finanțăm digitalizarea României - Ediția a II-a.
Conferința, programată pentru 30 mai, va fi organizată, și cu sprijinul Visa, la Brașov, urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
Detalii AICI
Aceasta și în condițiile în care provizionul a crescut de la 150,6 milioane lei la 165 milioane lei.
Numărul de angajați a urcat la 13.827, de la 13.512 persoane în 2021.
Cum a anunțat Profit.ro la precedentul exercițiu financiar, Lidl, după o creștere de aproape 14% în 2021 față de anul anterior, a continuat să conducă piața de retail locală, Kaufland fiind pe locul 2, detronată din fruntea clasamentului în 2020.
Profit.ro a anunțat în toamnă că grupul german Schwarz, proprietarul ambelor branduri, contractează de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) un împrumut în valoare de 100 milioane de euro pentru finanțarea extinderii operațiunilor rețelei de hipermarketuri Kaufland în România și Republica Moldova.
Costul total al planului de extindere pentru 2022 a fost estimat la peste 600 de milioane de euro, pentru diferite orașe din România, Republica Moldova, Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Muntenegru și Macedonia de Nord, relevă date analizate de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Poveștile bursei – Pariu pe bijuterii. 61 de magazine în două decenii și planuri de a deveni unicorn în lei în următorii 5 aniDin totalul împrumutului, 75 milioane euro sunt pentru extinderea magazinelor Lidl în Balcanii de Vest, inclusiv Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Macedonia de Nord și Muntenegru, și 100 milioane euro pentru extinderea operațiunilor Kaufland în România și Moldova.
Cu peste 341.000 de angajați, discounterul Lidl este prezent în 30 de țări cu aproximativ 12.000 de magazine și peste 200 de centre de distribuție și logistică.
Kaufland este activă în 8 țări europene, cu peste 1.350 de magazine și peste 139.000 de angajați.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, Financial Analyst XTB România: Plafonarea prețurilor la carburanți nu este neapărat răspunsul. Investitorii vor încerca să țină cu dinții de BitcoinIFC a mai finanțat anterior Kaufland în România (2010, 2017), Moldova (2017) și Bulgaria (2005, 2010 și 2015), precum și Lidl în Polonia și Croația (2005) și în România (2011, 2022).