Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo și-a accelerat creșterea în România anul trecut, ajutat de revenirea puternică a cererii în ultimul trimestru. Deschiderea hipermarketului din Sibiu, al 16-lea de pe piața locală, a contribuit la creșterea vânzărilor, relevă date analizate de Profit.ro.
După un declin de 1,5% la nivelul primelor nouă luni, vânzările Jumbo “au explodat” în trimestrul al patrulea, subsidiara locală raportând creșteri de două cifre în fiecare lună începând cu octombrie.
Vânzările Jumbo au crescut, în ritm anual, cu 21% în octombrie și cu 43% în noiembrie, după deschiderea magazinului din Sibiu. În decembrie, vânzările au crescut cu 29% față de aceeași lună din 2021, ducând la 10% avansul la nivelul întregului an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În 2021, vânzările Jumbo în România s-au majorat cu 7%, față de o creștere de 13% în 2020. Rezultatele din 2021 au fost afectate de blocajele din lanțurile de aprovizionare și de introducerea obligativității prezentării certificatului verde la intrarea în magazine.
La nivelul grupului, vânzările Jumbo au crescut cu aproximativ 14% față de 2021 și cu 12% față de 2020, depășind estimările inițiale.
Jumbo deține 83 de magazine fizice, în Grecia (53), România (16), Bulgaria (9) și Cipru (5), în timp ce magazinul online este operațional în Grecia și Cipru. Retailerul de jucării este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.
Cum a relatat Profit.ro, Jumbo vrea să deschidă două noi hipermarketuri în România în 2023. Tot în acest an ar urma să fie lansat și magazinul online optimizat pentru piața locală, anunțat ca fiind pregătit încă dinaintea pandemiei.
Retailerul grec a decis, recent, să amâne deciziile privind investițiile ulterioare, citând “creșterea necontrolată” a costurilor.