Magazinul online și noul hipermarket pregătite de Jumbo pentru România vor fi lansate în prima parte a anului viitor, cu cel puțin o lună mai târziu decât prevedeau planurile inițiale. Retailerul grec de jucării și decorațiuni și-a revizuit strategia de investiții în contextul pandemiei de coronavirus, avertizând acționarii că 2020 va fi “un an pierdut” din punct de vedere al performanțelor financiare.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
2020 ar trebui să fie considerat “un an pierdut”, deoarece procentul din cifra de afaceri pierdut în cele două luni cu magazine închise “va fi imposibil de înlocuit în totalitate” până la finele anului.
“În plus, nu există certitudinea că problema pandemiei ține de domeniul trecutului și că nu va mai fi nevoie de măsuri restrictive suplimentare în lunile care urmează”, este mesajul companiei.
CITEȘTE ȘI Proprietarul eMAG și OLX, interesat de achiziția diviziei de anunțuri a eBayVânzările Jumbo au fost puternic afectate de restricțiile impuse de autorități pe fondul pandemiei în toate piețele unde operează, inclusiv în România. Grupul a transmis, în aprilie, că investițiile programate pentru acest an vor fi, cel mai probabil, amânate, însă nu a avansat un nou termen.
Anterior izbucnirii pandemiei, Jumbo a anunțat că vrea să deschidă trei noi hipermarketuri în 2020, în Grecia, Cipru și, respectiv în România, ultimul situat în Craiova. La Craiova va avea sediul și firma care se va ocupa de administrarea viitorului magazin online Jumbo.ro, lansarea acestuia fiind estimată la acel moment pentru luna decembrie.
Acum, Jumbo spune că se concentrează pe gestionarea crizei declanșate de pandemie, cu un calendar revizuit de investiții, magazinele din România urmând să fie lansate la începutul anului viitor.
“Vom continua să investim dinamic, dar, în același timp, mai prudent”, potrivit companiei.
Jumbo deține o rețea de 80 de hipermarketuri, din care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și două magazine online, operate din Grecia și, respectiv din Cipru, ultimul fiind lansat în această săptămână.
Grupul mai este activ, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo și Bosnia și Herțegovina.