AirLief, producător bulgar de măști de protecție inteligente, analizeză intarea pe piața din România ca parte a unei strategii de extindere în Europa Centrală și de Est.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Startup-ul, fondat în 2017, vrea să atragă investiții pentru această extindere, spune directorul general al AirLief Petar Zhivkov.
AirLief produce măști inteligente realizate preponderent din materiale reciclate. Măștile pot fi conectate, prin Bluetooth, la dispozitive mobile, iar utilizatorii pot descărca o aplicație gratuită care colectează și furnizează date despre calitatea aerului și informații legate de sănătate.
"Un obiectiv cheie în acest trimestru este să finalizăm strategia noastră de extindere și să ne pregătim să intrăm în Polonia și Serbia la începutul lunilor mai reci. De asemenea, vom căuta activ investiții în următoarele luni", a declarat Zhivkov, într-un interviu pentru SeeNews.
În plus, AirLief a realizat recent studii de fezabilitate pentru piețele din România și Serbia, în urma cărora compania a stabilit că, în ultimii 2-3 ani, cererea pentru măști de protecție a fost în creștere, iar oferta s-a dovedit insuficientă.
"Practic, competitorii sunt puțini sau inexistenți și nu există niciun campion pe aceste piețe", afirmă Zhivkov, adăugând că sustenabilitatea este o altă problemă importantă, având în vedere că majoritatea măștilor vândute în România și Serbia sunt de unică folosință și au o calitatea scăzută.
Pe fondul pandemiei, vânzările companiei bulgare au crescut cu 400% în februarie și martie.
AirLeaf a primit titlul de "Startup-ul bulgar al anului" la concursul anual PowerUp! organizat de InnoEnergy și Cleantech Bulgaria.