Retailerul elen de jucării și decorațiuni Jumbo și-a revizuit planurile de extindere în România, urmând să deschidă un singur hipermarket pe piața locală în acest an, față de două magazine planificate anterior, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Jumbo deține o rețea de 16 magazine fizice în România, cel mai recent fiind inaugurat în noiembrie, la Sibiu.
Cum a relatat anterior Profit.ro, Jumbo avea în plan să deschidă două noi hipermarketuri în România în acest an, dintre care unul la Iași. Al doilea hipermarket a fost indicat recent, în media, ca fiind pregătit pentru comuna Florești, județul Cluj.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tot în acest an urmează să fie lansat și magazinul online e-jumbo.ro, anunțat ca fiind pregătit încă dinaintea pandemiei.
Retailerul și-a revizuit însă acum strategia, stabilind că va deschide un singur magazin fizic în România până la finele anului. Cel mai probabil, este vorba de hipermarketul din Iași, pentru care a obținut autorizația de construcție în septembrie.
Reprezentanții Jumbo nu au răspuns întrebărilor Profit.ro până la acest moment.
Vânzările Jumbo în România au crescut cu 36% în primele două luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2022, ușor sub ritmul înregistrat la nivelul grupului (+40%).
Pentru întreg anul 2023, Jumbo preconizează o creștere de 15% a vânzărilor consolidate.
“Deschiderea unui nou hipermarket în România, a unui hipermarket în Cipru, precum și lansarea magazinului online în România vor contribui la creșterea vânzărilor”, potrivit companiei.
În 2022, vânzările Jumbo au crescut cu 14,1%, la 949 milioane de euro.
Jumbo deține 83 de magazine fizice, în Grecia (53), România (16), Bulgaria (9) și Cipru (5), în timp ce magazinul online este operațional în Grecia și Cipru. Retailerul de jucării este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.