Companiile locale ar trebui să-și extindă vânzările online prin intrarea pe piețe precum Germania, Spania sau Franța și să evite Polonia, o piață foarte competitivă și tradiționalistă, cu jucători care își extind activitatea către România, transmite Daniel Nicolae, co-founder & managing partner la Innoship, la evenimentul Barometrul e-Commerce. De ce iubim femeile e-Shopper, organizat de Profit.ro și DPD România.
Conferința a fost transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
"În opinia mea, în prezent este mult mai simplu și mai eficient pentru jucătorii locali să intre pe piața din Germania sau Spania decât pe piața din Polonia, una foarte competitivă, foarte tradiționalistă, care se extinde către noi.
Îmi este greu să cred că jucătorii locali pot ataca comercial piața din Polonia. Cu ajutorul DPD, jucătorii locali pot intra și extinde pe piața din Germania sau Spania, țară cu o prognoză de creștere economică de 1,7% pentru acest an. În plus, românii nu sunt priviți atât de urât în Spania precum se întâmplă în Franța.
Nu sunt susținătorul faptului că piețele din jurul României pot oferi oportunități foarte mari, cu toate că majoritatea jucătorilor locali au încercat prin eMAG sau marketplace-urile apropiate. Nu de acolo poate veni cel mai mare trafic, ci din piețele mari din vestul Europei", a afirmat Nicolae.
El a dat exemplul unui producător local de portbagaje, care a înregistrat primele comenzi imediat după listarea produselor pe un marketplace din Germania.
"Vedem în rândul clienților noștri curajul de a-și lista produsele lor pe marketplace-uri din Germania, Spania și Franța, curaj răsplătit prin comenzi plasate de clienți din prima zi. Avem un client care vinde portbagaje de bicicletă și cutii pe platforma Kaufland din Germania și a avut 10 comenzi începând de a doua zi de la listare. Aceste piețe oferă capacitatea de a intra prin anumite canale de vânzare și a fi competitivi de la debut", a spus reprezentantul Innoship.
Innoship este dezvoltatorul soluției de tip SaaS (software as a service) cu același nume, care permite business-urilor din retail și e-commerce să administreze contracte de curierat. În toamna anului 2022, Profit.ro a anunțat că Alsendo a cumpărat acțiuni Innoship. Mai multe detalii AICI.