Eveniment Profit.ro & DPD România Barometrul e-Commerce: Co-founder Innoship - E mult mai simplu și mai eficient pentru jucătorii locali să intre pe piața din Germania sau Spania decât pe cea din Polonia

Eveniment Profit.ro & DPD România Barometrul e-Commerce: Co-founder  Innoship - E mult mai simplu și mai eficient pentru jucătorii locali să intre pe piața din Germania sau Spania decât pe cea din Polonia
scris 7 mar 2023

Companiile locale ar trebui să-și extindă vânzările online prin intrarea pe piețe precum Germania, Spania sau Franța și să evite Polonia, o piață foarte competitivă și tradiționalistă, cu jucători care își extind activitatea către România, transmite Daniel Nicolae, co-founder & managing partner la Innoship, la evenimentul Barometrul e-Commerce. De ce iubim femeile e-Shopper, organizat de Profit.ro și DPD România.

Conferința a fost transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV

Urmărește-ne și pe Google News

"În opinia mea, în prezent este mult mai simplu și mai eficient pentru jucătorii locali să intre pe piața din Germania sau Spania decât pe piața din Polonia, una foarte competitivă, foarte tradiționalistă, care se extinde către noi.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Îmi este greu să cred că jucătorii locali pot ataca comercial piața din Polonia. Cu ajutorul DPD, jucătorii locali pot intra și extinde pe piața din Germania sau Spania, țară cu o prognoză de creștere economică de 1,7% pentru acest an. În plus, românii nu sunt priviți atât de urât în Spania precum se întâmplă în Franța.

Nu sunt susținătorul faptului că piețele din jurul României pot oferi oportunități foarte mari, cu toate că majoritatea jucătorilor locali au încercat prin eMAG sau marketplace-urile apropiate. Nu de acolo poate veni cel mai mare trafic, ci din piețele mari din vestul Europei", a afirmat Nicolae.

El a dat exemplul unui producător local de portbagaje, care a înregistrat primele comenzi imediat după listarea produselor pe un marketplace din Germania.

"Vedem în rândul clienților noștri curajul de a-și lista produsele lor pe marketplace-uri din Germania, Spania și Franța, curaj răsplătit prin comenzi plasate de clienți din prima zi. Avem un client care vinde portbagaje de bicicletă și cutii pe platforma Kaufland din Germania și a avut 10 comenzi începând de a doua zi de la listare. Aceste piețe oferă capacitatea de a intra prin anumite canale de vânzare și a fi competitivi de la debut", a spus reprezentantul Innoship.

El a catalogat intrarea jucătorilor locali pe piața din Polonia ca fiind o provocare.
 
"Dacă ne uităm la prognozele de creștere economică, România este piața cu o estimare de plus 3%, iar în Polonia se preconizează un plus de 0,3%. Să concurezi cu jucătorii din Polonia este o adevărată provocare. Ar trebui să fim foarte iscusiți în a alege acele produse cu care să mergem în Polonia și să fim competitivi în preț, în condițiile în care avem o putere de negociere mai mică decât polonezii, iar ei vin la noi pentru că noi avem o creștere economică de 3% și cheltuim mai mult. Vor fi din ce în ce mai mulți jucători polonezi care vor veni în România", a arătat Nicolae.
 
Jucători precum Zalando, About you și alții din țările vestice vin în România pentru că au o putere mare de negociere și și-o sporesc în fața furnizorilor cu volumele din piețele din regiune.
 
"Dar, în același timp, îi vedem provocați de mediul economic de astăzi și conservatori în ceea ce privește expunerea lor în piețele din Europa Centrală și de Est. Zalando a intrat în regiune, dar nu la puterea pe care ar fi putut s-o facă. Zalando este numărul 1 de fashion din Europa. Ar fi putut oricând să apese pedala atât de puternic încât să le facă viața nu grea, ci foarte grea jucătorilor existenți, cât și competitorilor din regiune. Zalando are la origine niște provocări financiare și nevoi de optimizare în piețele principale și a renunțat să mai apese pedala, ceea ce este o oportunitate în a merge noi în piețele respective sau a face noi anumiți pași", a afirmat șeful companiei.

Innoship este dezvoltatorul soluției de tip SaaS (software as a service) cu același nume, care permite business-urilor din retail și e-commerce să administreze contracte de curierat. În toamna anului 2022, Profit.ro a anunțat că Alsendo a cumpărat acțiuni Innoship. Mai multe detalii AICI.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
innoship
online