Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo și-a majorat vânzările din România cu peste 30% în anul fiscal încheiat la 30 iunie, perioadă în care a deschis trei noi hipermarketuri pe piața locală, pentru anul fiscal curent estimând extinderea rețelei cu încă trei magazine.
Primul magazin va fi deschis în Brașov în noiembrie, cu aproximativ o lună mai târziu decât estimările avansate inițial. Noul hipermarket va fi amplasat în incinta Macro Mall, proprietate achiziționată de Jumbo anul trecut în schimbul a 4 milioane de euro.
În același timp, grupul elen pregătește deschiderea a încă două hipermarketuri în România până la mijlocul anului viitor, când rețeaua locală ar urma să cuprindă 16 magazine. Potrivit planurilor prezentate anterior, Jumbo vrea să ajungă la aproximativ 25 de magazine pe piața românească până în 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, retailerul de jucării operează 13 hipermarketuri pe piața locală, din care 4 situate în București-Ilfov și câte unul în orașele Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău și Brăila.
Jumbo a raportat vânzări de 812,2 milioane de euro în anul fiscal 2018/2019 (iulie 2018 – iunie 2019), în creștere cu 7,8% de la 753,3 milioane de euro în anul anterior.
În România, a doua mare piață după Grecia, vânzările au urcat cu peste 30%, cel mai mare avans în rândul țărilor unde este prezent grupul. Ritmul de creștere a încetinit însă comparativ cu anul fiscal precedent, când vânzările au urcat cu 53%, până la aproximativ 100,6 milioane de euro.
La finele lunii iunie, rețeaua Jumbo cuprindea 79 de hipermarketuri, din care 52 în Grecia, 13 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și un magazin online. Grupul mai este activ, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo și Bosnia și Herțegovina.