Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo, prezent cu o rețea de 14 hipermarketuri în România, a recuperat o parte din veniturile pierdute pe fondul pandemiei și a redus declinul de începutul anului la sub 10%, de la o scădere de 17% înregistrată la mijlocul anului.
Vânzările grupului au crescut cu 12,7% în octombrie comparativ cu aceeași lună din 2019, după un avans de puțin peste 1% în septembrie.
Creșterea din octombrie a ajutat la îmbunătățirea “performanței generale dezamăgitoare” din 2020, declinul vânzărilor temperându-se la 7% după primele zece luni, arată grupul.
CITEȘTE ȘI UPDATE Comisia Europeană acuză oficial Amazon de practici anticoncurențiale și lansează o a doua anchetăLa jumătatea anului, Jumbo a raportat vânzări de 278,8 milioane de euro, cu aproximativ 17% mai mici comparativ cu primul semestru din 2019. Vânzările au scăzut în toate țările în care este prezent grupul, cu excepția României.
Retailerul grec și-a avertizat investitorii că evoluția pandemiei în țările în care este prezent și măsurile luate de guverne pe fondul crizei sanitare vor avea “un impact semnificativ” asupra afacerilor în acest an.
Jumbo deține o rețea de 80 de hipermarketuri de jucării, dintre care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și două magazine online, operate din Grecia și, respectiv din Cipru, ultimul fiind lansat la finele lunii mai.
Retailerul grec vrea să deschidă un nou hipermarket în România, la Craiova, precum și un magazin online, lansarea acestora fiind programată inițial pentru ultima parte a acestui an.