Italia investighează McDonald's

Italia investighează McDonald's
scris 10 aug 2021

Autoritatea pentru concurență din Italia, AGCM, va investiga termenii și condițiile acordurilor încheiate de McDonald's cu francizorii săi, în urma mai multor plângeri, potrivit unui document obținut de Reuters.

Acțiunea AGCM ar putea pune lanțul de fast-food-uri din SUA în situația de a plăti o amendă de până la 10% din cifra sa de afaceri globală, dacă va fi găsit vinovat de încălcarea normelor antitrust italiene, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni CITEȘTE ȘI Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni

AGCM a refuzat să comenteze.

McDonald's, care a realizat venituri de 19,2 miliarde de dolari în 2020, a declarat că este ”sigură de corectitudinea muncii noastre” și deschisă colaborării cu agenția.

Autoritatea de supraveghere al competiției italiene a declarat că, pe baza informațiilor disponibile, pare să existe o relație de dependență economică între operatorii magazinelor și McDonald's. Unele dintre clauzele McDonald's din acordurile de franciză citate de reclamanți ar putea constitui un abuz de dependență economică, potrivit deciziei sale de a deschide o anchetă, conform documentului din 4 august.

AGCM a declarat că o serie de clauze omniprezente și obligatorii privind prețurile, promoțiile, stocurile, aprovizionările și achizițiile, managementul financiar, printre altele, ar putea fi văzute ca elemente ale comportamentului abuziv.

Legile antitrust interzic companiilor să abuzeze de dependența economică a unei alte companii prin condiții contractuale nejustificate, împovărătoare sau discriminatorii, mai ales atunci când acestea din urmă nu pot găsi o alternativă viabilă.

Cu 85% din restaurante operate de francizați, franciza este un model de afaceri important pentru McDonald's. Are aproximativ 615 restaurante în Italia, dintre care 85% nu sunt deținute de companie.

UEFA Champions League se vede următorele 3 sezoane pe posturile Look Sport și online pe PrimaPlay.ro CITEȘTE ȘI UEFA Champions League se vede următorele 3 sezoane pe posturile Look Sport și online pe PrimaPlay.ro

McDonald's a spus: „Deși nu știm încă detalii despre ancheta lansată de Autoritatea italiană pentru concurență, suntem dispuși să colaborăm cu Autoritatea și suntem siguri de corectitudinea muncii noastre și de rolul pe care McDonald's l-a avut și continuă să îl aibă în stimularea antreprenoriatului și în sprijinirea economiei țării".

McDonald's are la dispoziție 60 de zile pentru a răspunde după ce a fost notificată, iar ancheta trebuie să fie încheiată până la 31 decembrie 2022, se arată în document.

McDonald's a ajuns în atenția AGCM după ce trei operatori au depus plângeri, în martie, cu privire la chirii, redevențe, mărimea investițiilor lor și politicile de vânzare, potrivit documentului.

Asociațiile italiene pentru consumatori Codacons, Movimento Difesa del Cittadino și Cittadinanzattiva au depus plângeri la AGCM în 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
italia
mcdonald's