Interesul copiilor pentru online shopping s-a triplat în ultimele 12 luni, comparativ cu anul trecut, de la 2%, la 9%, conform unui raport al producătorului rus de soluții de securitate cibernetică Kaspersky despre siguranța copiilor, care arată că aceștia devin utilizatori tot mai activi ai site-urilor de comerț online.
Raportul este bazat pe statistici anonimizate din produsele Kaspersky, care au funcționalitate de control parental, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Raportul demonstrează că, asemeni adulților, și copiii se bucură de avantajele cumpărăturilor online și navighează (iar uneori cumpără) într-un mod care probabil va deveni unicul de a face cumpărături pe viitor. Prin urmare, părinții trebuie să le ofere copiilor consilierea și suportul necesare, pentru a se asigura că totul decurge bine. Este, așadar, vital ca părinții și alți adulți din familie să fie la curent cu schimbările survenite în comportamentul online al copiilor”, arată raportul.
Potrivit statisticilor, chiar dacă interesul crescând al tinerilor pentru site-urile de comerț electronic este o tendință globală, amploarea sa variază în funcție de regiune. Cea mai mare cotă (și cea mai mare creștere) în căutările legate de cumpărături online a fost înregistrată în Rusia și CSI (23%). Regiunea este urmată, la distanță destul de mare, de: America de Nord (15%), Europa și Orientul Mijlociu (11%), Asia și America Latină (9%).
Deși există în mod clar unele diferențe regionale, printre cei mai căutați comercianți de către copiii de pe tot globul se numără AliExpress, Amazon și Ebay. Când vine vorba de comercianții chinezi în special, căutările copiilor cresc constant în fiecare an. Îmbrăcămintea sportivă (Nike, Adidas), produsele electronice (Apple, Samsung) și brand-urile de modă (Gucci, Vans, Supreme, Zara, Bershka) sunt cele mai căutate site-uri în rândul acestui segment de vârstă, spun reprezentanții Kaspersky.
”Merită menționat faptul că a căuta bunuri online și a vizita paginile anumitor comercianți nu implică neapărat cheltuieli efective”, precizează ei, iar copiii ar putea doar să se uite la lucrurile pe care le doresc sau să le treacă în „wish list”, pentru a le împărtăși apoi prietenilor și familiei.