Branduri de lux ca Prada și Ralph Lauren pierd teren în fața celor tehnologice, potrivit clasamentului anual al celor mai prestigioase 100 de mărci din lume realizat de Interbrand, iar încetinirea cererii pentru moda de lux, în special în China, a făcut ca Hogo Boss să iasă complet din top în acest an, relatează Bloomberg.
Topul este dominat de Apple și Google, pentru al patrulea an consecutiv, în timp ce Prada a coborât de pe poziția 69 pe 81, iar Ralph Lauren de la 91 pe 98, scrie News.ro.
Interbrand măsoară valoarea unei mărci prin combinarea performanțelor financiare, a influenței pe piață și a prețurilor.
”Fiecare sector are suișuri și coborâșuri, dar brandurile care reușesc sunt cele care au o claritatea absolută a mesajului și consecvență pe piață”, a spus Rebecca Robins, director al Interbrand, într-un interviu, ea adăugând că mărcile de modă au avut probleme să își păstreze relevanța.
Designerul de îmbrăcăminte Hermes a contrazis tendința, urcând pe locul 34 datorită clarității în privința consecvenței”, a arătat Robins. În schimb, Prada s-a extins prea mult pe piața de retail, diminuând valoarea brandului.
Aproape o treime din topul acestui an este formată din companii auto și tehnologice, iar producătorul de automobile electrice Tesla, care reunește ambele atribute, a intrat pentru prima oară în clasament.
Volkswagen a coborât în schimb cinci poziții, din cauza scandalului manipulării testelor de poluare izbucnit în toamna anului trecut.
Un număr de 52 de mărci de companii provin din Statele Unite, mai multe decât în oricare altă țară, 10 din Germania și 8 din Franța.
Top 10 este format în ordine de Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz și General Electric.
Valoarea brandului Facebook a crescut cu 48% față de anul trecut, mai mult decât a oricărei alte companii, astfel încât a urcat 8 locuri în clasament, pe poziția a 15-a.