Piața românească de bunuri de folosință îndelungată (technical consumer goods, TCG) a înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019 o creștere a valorii vânzărilor de 5,7% față de aceeași perioadă a anului 2018, avansul fiind datorat campaniilor promoționale organizate în perioada Black Friday și în luna decembrie 2019.
Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat o creștere de 13,5% în aceeași perioadă, creștere generată de evoluția pozitivă a categoriilor brățări electronice și telefoane smart cu display de cel puțin 5,6 inch. O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat și electrocasnicele mici, de 11,2%. Singurele categorii de produse din acest segment care au scăzut în această perioadă au fost electrocasnicele pentru bucătărie și storcătoarele, conform unui studiu GfK TEMAX.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Electrocasnicele mari, al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o creștere de 4,8% față de aceeași perioadă a anului 2018.
Cu un trend diferit, sectoarele electronice și tehnologia informației au înregistrat o scădere de 2%, respectiv de 6%, scăderi generate de reducerea vânzărilor de produse din categorii precum sisteme audio și computere.
Aceeași evoluție negativă a vânzărilor a fost înregistrată în sectorul echipamentelor de birou, unde vânzările au înregistrat o scădere cu 7,2% în ultimul trimestru al anului 2019 față de aceeași perioadă a anului 2018.
Sectorul de aparate foto digitale a fost relativ stabil în ultimul trimestru al anului 2019, după o perioadă de scădere constantă înregistrată în ultimul an.