Piața românească de bunuri de folosință îndelungată (technical consumer goods, TCG) a înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019 o creștere a valorii vânzărilor de 5,7% față de aceeași perioadă a anului 2018, avansul fiind datorat campaniilor promoționale organizate în perioada Black Friday și în luna decembrie 2019.
Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat o creștere de 13,5% în aceeași perioadă, creștere generată de evoluția pozitivă a categoriilor brățări electronice și telefoane smart cu display de cel puțin 5,6 inch. O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat și electrocasnicele mici, de 11,2%. Singurele categorii de produse din acest segment care au scăzut în această perioadă au fost electrocasnicele pentru bucătărie și storcătoarele, conform unui studiu GfK TEMAX.
Electrocasnicele mari, al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o creștere de 4,8% față de aceeași perioadă a anului 2018.
CITEȘTE ȘI Piața restaurantelor s-a dublat. Zona de food delivery se dezvoltăCu un trend diferit, sectoarele electronice și tehnologia informației au înregistrat o scădere de 2%, respectiv de 6%, scăderi generate de reducerea vânzărilor de produse din categorii precum sisteme audio și computere.
Aceeași evoluție negativă a vânzărilor a fost înregistrată în sectorul echipamentelor de birou, unde vânzările au înregistrat o scădere cu 7,2% în ultimul trimestru al anului 2019 față de aceeași perioadă a anului 2018.
Sectorul de aparate foto digitale a fost relativ stabil în ultimul trimestru al anului 2019, după o perioadă de scădere constantă înregistrată în ultimul an.