Inditex, proprietarul Zara, a redus numărul de magazine din China și a majorat vânzările online

Inditex, proprietarul Zara, a redus numărul de magazine din China și a majorat vânzările online
scris 15 mar 2024

Grupul spaniol Inditex, proprietarul Zara, a înregistrat anul trecut în China un profit înainte de taxe mai mult decât dublu, chiar dacă și-a redus prezența fizică, închizând o cincime din magazinele din statul asiatic, un semn că începe să culeagă roadele extinderii activității online, transmite Reuters.

Pe plan global, Inditex și-a redus în ultimii ani numărul de magazine, căutând să-și optimizeze spațiul concentrându-se pe unitățile din zonele comerciale și majorând vânzările online, transmite Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Imagini aeriene - Umbrărescu pregătește un nou lot din Autostrada Moldovei CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini aeriene - Umbrărescu pregătește un nou lot din Autostrada Moldovei

Dintre cele 123 de magazine închise în 2023 în toată lumea, 50 au fost în China. În 2019, Inditex avea 570 de unități în statul asiatic, cel mai mare număr, după Spania. La 31 ianuarie 2024, grupul spaniol avea 192.

„De câțiva ani, Inditex a adoptat o strategie digitală în China, ținând cont de tendințele structurale de pe piață și de importanța imensă a comerțului electronic”, a apreciat Richard Chamberlain, analist la RBC.

În China, profitul Inditex înainte de taxe s-a situat la 241 milioane de euro în anul fiscal încheiat la 31 ianuarie 2024. Per total, Inditex și-a majorat anul trecut vânzările online cu 16%, la 9,1 miliarde de euro, reprezentând un sfert din totalul vânzărilor.

Pe plan global Inditex are 5.692 de magazine.

Rezultatele din China contrastează cu performanța Inditex din Statele Unite, a doua mare piață a sa, unde profitul înainte de taxe a scăzut anul trecut cu 7%.

Pe lângă Zara, Inditex deține și lanțurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho.

viewscnt
Afla mai multe despre
inditex
zara