Gigantul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creștere cu 54% a profitului net în perioada februarie-aprilie 2023, în condițiile în care vânzările și-au menținut ritmul de creștere, după un nivel solid în 2022, când a depășit alți retaileri, afectați de inflația ridicată, transmite Reuters.
Capitalizarea bursieră a Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a depășit pentru prima dată 100 miliarde de euro săptămâna trecută. Compania se confruntă cu provocarea de a menține un nivel competitiv al prețurilor, în pofida presiunilor asupra costurilor, inclusiv o creștere cu 20% a salariilor pentru angajații de la magazinele din Spania, scrie Agerpres.
Profitul net a ajuns la 1,16 miliarde de euro în perioada februarie-aprilie 2023, în timp ce analiștii intervievați de Reuters se așteptau la 980 milioane de euro.
Vânzările din magazine și online au urcat cu 13%, la 7,6 miliarde de euro. Excluzând operațiunile din Rusia, vânzările Inditex în perioada 1 februarie - 13 martie au crescut cu 13,5% față de perioada similară din 2022.
Strategia Inditex prevede menținerea unor prețuri mai ridicate în afara zonei euro. În Statele Unite, Mexic sau Arabia Saudită unele prețuri sunt cu până la 91% mai ridicate decât în Spania.
Cererea mai redusă din SUA, provocată de mediul macroeconomic mai dificil, a fost compensată de vânzările din sudul Europei.
Inditex intenționează în următorii doi ani să deschidă încă 30 de magazine în Statele Unite.
Pe lângă Zara, Inditex deține și lanțurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho